„Wiadomości” liderem programów informacyjnych. „Panorama” i „Teleexpress” mocno w dół

W kwietniu 2014 roku najpopularniejszym programem informacyjnym w głównych stacjach były „Wiadomości”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej straciły „Panorama” i „Teleexpress”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu „Wiadomości” w TVP1 oglądało średnio 3,61 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do kwietnia 2013 roku program stracił 1,56 proc. widzów, czyli 57 tys. oglądających. Natomiast udział „Wiadomości” w rynku telewizyjnym pozostał bez zmian i wyniósł 26,48 proc.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” TVN. Widownia tego programu zmniejszyła się o 4,34 proc. (152 tys. osób) do 3,36 mln oglądających. Z kolei jego udział wyniósł 27,61 proc. (rok wcześniej było to 27,85 proc.).

Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Teleexpress” TVP1, którego oglądalność w analizowanym okresie zmalała o 11,04 proc. (374 tys. widzów) i wyniosła 3,02 mln osób. Udział tego dziennika to 32,81 proc. (34,77 proc. przed rokiem).

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika w kwietniu br. wyniosła 2,36 mln osób, po spadku o 0,12 proc. (3 tys. oglądających).

Z kolei oglądalność plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 spadła w ciągu roku o 19,25 proc. (303 tys. osób) i wyniosła średnio 1,27 mln widzów. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w kwietniu 2014 roku pozycję lidera oglądalności zajęły „Fakty”, które zanotowały w tej grupie spadek wynoszący 10,93 proc. Jedynym wzrostem (o 2,13 proc.) pochwalić się tutaj mogły „Wydarzenia”. Z kolei najwięcej stracił „Teleexpress” - było to aż 23,77 proc.

Na drugiej podstronie wyniki wydań popołudniowych i magazynów po głównych wydaniach

Spośród dwóch wydań dzienników nadawanych po południu zdecydowanie większą widownię miały „Wydarzenia” o godz. 15.50. W kwietniu 2014 roku oglądało je średnio 1,38 mln widzów, co oznacza jednak spadek w skali roku o 6,69 proc. Z kolei oglądalność nadawanej w Dwójce „Panoramy kraj” o godz. 15.45 zmniejszyła się o 29,15 proc. do 297 tys. oglądających.

Emitowany w TVP Info program „Dziś wieczorem” w kwietniu br. śledziło średnio 467 tys. widzów (jego udział w rynku telewizyjnym to 3,02 proc.). Magazyn ten był liderem wśród programów publicystycznych nadawanych w kanałach newsowych po głównych dziennikach.

Drugie miejsce zajął pokazywany po „Faktach” w TVN nowy magazyn „Fakty po Faktach”. Jego średnia widownia w ostatnim miesiącu nadawania wyniosła 369 tys. osób (2,72 proc. udziału), po spadku w skali roku o 17,99 proc.

Natomiast pokazywany przez Polsat News „Gość Wydarzeń” zanotował wzrost oglądalności wynoszący 10,90 proc., a jego średnia widownia ukształtowała się na poziomie 147 tys. osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK