SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Więcej na reklamy farmaceutyków w prasie i radiu, Therm-Line i Apap najmocniej promowane (raport)

W okresie od stycznia do września br. najsilniej reklamowanymi farmaceutykami bez recepty (OTC) były Therm-Line i Apap. Producenci tych preparatów najwięcej wydali w telewizji, jednak w skali roku zwiększyli nakłady w gazetach, magazynach i radiu.

Shutterstock.comArticle

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci farmaceutyków w okresie od stycznia do września br. wydali na reklamy w tradycyjnych mediach ponad 2,9 mld zł (cennikowo, bez rabatów). Było to 5,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Ponad 60 proc. budżetów marketerzy ci zainwestowali w telewizji - ponad 1,8 mld zł. Wydatki na promocję na szklanym ekranie zmalały jednak w skali roku o 2,4 proc.
Producenci farmaceutyków zwiększyli natomiast nakłady na reklamę w radiu, magazynach i dziennikach.

Stacje radiowe zarobiły dzięki nim 21,3 proc. więcej - 828,4 mln zł, magazyny - 35 proc. więcej (209,7 mln zł), a dzienniki - 52 proc. więcej (34,7 mln zł).

W omawianym okresie spadły wydatki farmaceutyków na reklamę zewnętrzną, kinową i indoorową. Wydatki na outdoor zmalały o 38,2 proc. (do 5,4 mln zł), na kina o 83,9 proc. (do 2,3 mln zł), a na indoor - o 19,8 proc. (do 212,3 tys. zł).

Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych na media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

Telewizja

1 888 994 752 zł

1 844 296 037 zł

-2,4

Radio

682 891 658 zł

828 437 953 zł

21,3

Gazety

22 813 808 zł

34 668 465 zł

52

Magazyny

155 333 417 zł

209 679 023 zł

35

Outdoor

8 746 537 zł

5 404 068 zł

-38,2

Kina

14 438 542 zł

2 330 822 zł

-83,9

Indoor

264 640 zł

212 300 zł

-19,8

Razem

2 773 483 354 zł

2 925 028 668 zł

5,5


Największym reklamodawcą w kategorii farmaceutyków już od lat pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Ta firma na promocję swoich produktów wydała przez pierwsze trzy kwartały br. 996,3 mln zł (26,4 proc. więcej).

Drugim największym reklamodawcą w tej branży była firma USP Zdrowie z wydatkami w wysokości 202,3 mln zł (mniej o 27,1 proc.), a trzecie miejsce na podium należało do Olimp Laboratories, który zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach 200,4 mln zł (49,7 proc. więcej niż rok temu).

Kolejne miejsca w zestawieniu największych reklamodawców branży farmaceutycznej należały do Polpharmy (169,7 mln zł, wzrost o 16,5 proc.) i do Natur Produkt Zdrovit (130,3 mln zł, wzrost o 46,5 proc.).

Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych

(bez internetu, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

788 485 153 zł

996 262 072 zł

26,4

USP ZDROWIE

277 690 103 zł

202 343 700 zł

-27,1

OliMP LABORATORIES

133 856 421 zł

200 433 474 zł

49.7

POLPHARMA

145 652 073 zł

169 741 484 zł

16,5

NATUR PRODUKT ZDROVIT

88 965 136 zł

130 302 436 zł

46,5

Razem

2 773 483 354 zł

2 925 028 668 zł

5,5


Marką produktu OTC, która w trzech pierwszych kwartałach br. była najsilniej wspierana w tradycyjnych mediach był Therm Line (Olimp Laboratories). Na jej reklamy wydano 49,1 mln zł, czyli 122,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Drugą marką silnie reklamowaną był należący do USP Zdrowie Apap - jego reklamy warte były w omawianym okresie 46, 2 mln zł (15,6 proc. mniej niż rok wcześniej). Od lata br. marka ma nową serię reklam opartych na haśle „Mądre leczenie bólu”.

Trzecia lokata w tym rankingu przypadła marce Zdrovit (Natur Produkt Zdrovit). Na jej wsparcie producent wydał 39,8 mln zł (105,6 proc. więcej niż rok wcześniej).

Najmocniej reklamowe marki farmaceutyków

(bez internetu, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

THERM LINE

22 056 664 zł

49 124 516 zł

122,7

APAP

54 687 958 zł

46 156 411 zł

-15,6

ZDROVIT

19 350 358 zł

39 780 836 zł

105.6

IBUPROM

54 042 040 zł

35 483 135 zł

-34,3

CHELA-MAG B6

33 029 032 zł

32 650 860 zł

-1,1

Razem

2 773 483 354 zł

2 925 028 668 zł

5,5


W zestawieniu najmocniej reklamowanych brandów farmaceutycznych w pierwszych dziewięciu miesiącach br. znalazły się też Ibuprom (USP Zdrowie) z wydatkami w kwocie 35,5 mln zł i Chela-Mag B6 (Olimp Laboratories), którego reklamy warte były 32,7 mln zł. Przypomnijmy, że wiosną br. Komisja Etyki Reklamy uznała spot preparatu Chela-Mag B6 za sprzeczny z branżowym kodeksem etycznym, bo nie informuje o źródle prezentowanych wyników badań potwierdzających skuteczność produktu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Więcej na reklamy farmaceutyków w prasie i radiu, Therm-Line i Apap najmocniej promowane (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
E-commerce manager
Czy te firmy nie inwestują w reklamę internetową w ogóle ?
odpowiedź
User
Greg
Dlaczego w raporcie nie ma mowy o kanale Internet? W końcu to 22% reklamy - drugi co do wielkości kanał po telewizji!
odpowiedź
User
pavv
Czyli po raz kolejny Rozdupany, Sralutany i Kutaspirazole górą. A reklama internetowa istnieje tylko w tabelkach bo w rzeczywistości jej skuteczność jest nikła.
odpowiedź