Więcej reklam banków w radiu, na outdoorze i kinach. ING i Mastercard z największymi budżetami

Firmy z sektora bankowego w styczniu wydały na reklamę blisko 13 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyły obecność reklamową w radiu, kinach i na outdoorze, a ograniczyły ją w telewizji i prasie. Liderem wydatków był ING Bank Śląski.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

W styczniu br. firmy z branży bankowej wydały na reklamę  w mediach pozainternetowych 51,4 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto). Było to 12,7 proc. więcej niż w styczniu ub.r.

Najwięcej przeznaczyły na reklamę w telewizji - bo 25,3 mln zł. Było to jednak blisko 20 proc. mniej niż rok temu. Banki ograniczyły też wydatki na reklamę w dziennikach - o 64,6 proc. (do niespełna miliona złotych) i magazynach - o 3,6 proc. (do 4,1 mln zł).

Część z tych budżetów bankowcy przesunęli do radia, kin i na nośniki reklamy zewnętrznej. Wydatki banków w radiu w styczniu br. były 123,9 proc. wyższe rok do roku i wyniosły 10,2 mln zł. Branża reklamy zewnętrznej zarobiła na ich reklamach 7,5 mln zł (256,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 3,3 mln zł (771,3 proc. więcej).

Najwięcej spośród monitorowanych przez Kantar Media firm z branży bankowej wydał w styczniu br. na reklamy ING Bank Śląski. Promowana m.in. przez Marka Kondrata firma zostawiła w mediach 9,3 mln zł, o 13,5 proc. więcej niż rok temu. W styczniu br. ING Bank Śląski promował reklamami z Agatą Kuleszą konto oszczędnościowe (zobacz szczegóły)

Na pozycji reklamowego wicelidera wśród banków uplasowała się, pozycjonowana w monitoringu w tej kategorii firma Mastercard Europe z wydatkami przekraczającymi 8,6 mln zł (wzrost rok do roku o 1713,3 proc.). Mastercard w grudniu ub.r. rozpoczął kampanię promującą płatności mobilne Master Pass.

Trzecie miejsce na tym podium zajął mBank, który przeznaczył na reklamy nieco ponad 5 mln zł, ponad 90 proc. więcej w skali roku. W ostatniej kampanii promował nową opcję w ramach programu rabatowego mOkazje - 5 proc. zwrot za zakupy na stacjach Statoil (więcej o tym).

Największy wzrost wydatków spośród czołówki bankowych reklamodawców zanotował w omawianym okresie Bank BPH. Zwiększył on nakłady na promocję w mediach ponad dwudziestokrotnie - ze 175,7 tys. zł do 3,6 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje