SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Więcej reklam farmaceutyków w prasie, mniej w kinach i na outdoorze. Aflofarm zdecydowanym liderem (TOP 10)

W I kwartale br. firmy farmaceutyczne zwiększył wydatki reklamowe w dziennikach, magazynach i radiu, ograniczając jednocześnie nakłady na telewizję, kina i outdoor. Swoje budżety marketingowe zwiększyły m.in. Olimp Laboratories, Natur Produkt Zdrovit i Aflofarm, a obcięły - USP Zdrowie i Novascon.

Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych w tzw. tradycyjnych kanałach komunikacji (bez internetu) w I kwartale br. wyniosły ponad 1,24 mld zł. Było to 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl .

Najwięcej branża ta wydała w telewizji - bo 826,1 mln zł. Było to jednak 2,4 proc. mniej niż rok temu. Koncerny farmaceutyczne zmniejszyły też nakłady na reklamy na outdoorze (o 56,5 proc., do 2,8 mln zł) oraz w kinach (o 74,2 proc., do 2,3 mln zł).

Chętniej niż rok temu inwestowały natomiast w reklamy w prasie. Na te w dziennikach przeznaczyły blisko 16 mln zł, o 182 proc. więcej w niż rok wcześniej, zaś na wsparcie na łamach magazynów wydały o 49 proc. więcej - 62,1 mln zł. Tradycyjnie już wzrosły też wydatki farmaceutyków w radiu - o 21,9 proc., do 333,4 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

Telewizja

846 697 280 zł

826 118 321 zł

-2.4

Radio

273 483 593 zł

333 369 856 zł

21,9

Gazety

5 668 634 zł

15 984 109 zł

182.0

Magazyny

41 720 685 zł

62 147 294 zł

49.0

Outdoor

6 347 713 zł

2 764 143 zł

-56,5

Kina

9 031 931 zł

2 330 822 zł

-74.2

Indoor

264 640 zł

b.d.

b.d.

Razem

1 183 215 176 zł

1 242 714 545 zł

5


Największym reklamodawcą firm farmaceutycznych niezmiennie już od dłuższego czasu jest Aflofarm Farmacja Polska, którego budżet jest kilka razy większy niż głównych konkurentów. W pierwszych trzech miesiącach br. cennikowo zainwestował w reklamy ponad 397 mln zł, o 27,7 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Największy wzrost wydatków reklamowych w branży farmaceutycznej miała w tym roku firma Olimp Laboratories - zwiększyła je o 70 proc. do 86,2 mln zł. Niewiele mniejszy wzrost zanotował Natur Produkt Zdrovit, który zainwestował w reklamęy 63,1 proc. więcej - 34,2 mln zł.

W omawianym okresie wzrosły też wydatki Polpharmy (o 21,4 proc., do 59,2 mln zł) oraz Sanofi-Aventis (o 7,6 proc., do 28,6 mln zł).

Kilka firm farmaceutycznych w pierwszych trzech miesiącach br. mocno zmniejszyło cennikowe wydatki w mediach tradycyjnych: USP Zdrowie - o 40,1 proc. do 83 mln zł, Herbapol Lublin - o 27,8 proc. do 25,1 mln zł, a Novascon Pharmacuticals - o 20,7 proc. do 24,2 mln zł.

Mniej wydali też Reckitt Benckiser Polska i Novartis Poland. Pierwsza firma zmniejszyła inwestycje reklamowe o 16,5 proc. do 30,3 mln zł, a druga - o 13,4 proc. do 30,5 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

311 234 964 zł

397 365 377 zł

27,7

OLIMP LABORATORIES

50 678 696 zł

86 178 649 zł

70

USP ZDROWIE

138 506 327 zł

82 954 861 zł

-40.1

POLPHARMA

48 776 037 zł

59 208 576 zł

21,4

NATUR PRODUKT ZDROVIT

20 955 237 zł

34 172 032 zł

63.1

NOVARTIS POLAND

38 678 292 zł

33 503 809 zł

-13.4

RECKITT BENCKISER POLAND

36 317 437 zł

30 323 989 zł

-16.5

SANOFI-AVENTIS

26 541 337 zł

28 564 529 zł

7,6

HERBAPOL LUBLIN

34 844 103 zł

25 141 097 zł

-27.8

NOVASCON PHARMACEUTICALS

30 559 483 zł

24 238 818 zł

-20.7

Dołącz do dyskusji: Więcej reklam farmaceutyków w prasie, mniej w kinach i na outdoorze. Aflofarm zdecydowanym liderem (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Sralutany, wątrobixy i rozdupany rządzą w radiu i TV.
odpowiedź