Nowy brytyjski regulator Facebooka i Google

Digital Markets Unit (DMU) to nowa instytucja nadzorcza, która rozpoczęła funkcjonowanie w Wielkiej Brytanii. Podstawowym zadaniem regulatora będzie kontrolowanie działania na brytyjskim rynku największych firm technologicznych i zapewnienie zasad uczciwej konkurencji w relacjach pomiędzy tymi koncernami a mniejszymi firmami internetowymi oraz wydawcami.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Nowy brytyjski regulator Facebooka i Google
Londyn, fot. Shutterstock.com

Po raz pierwszy powołanie nowej instytucji nadzorującej rynek cyfrowy w Wielkiej Brytanii tamtejszy rząd zapowiedział jesienią 2020 r. Wyjaśniono wówczas, że konieczna jest ściślejsza niż obecnie kontrola nad technologicznymi gigantami w rodzaju Facebooka, Google czy Amazona i ich relacjami z mniejszymi podmiotami oraz wypełnianiem zasad uczciwej konkurencji na brytyjskim rynku.

Nowe zasady postępowania

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od kwietnia br. Digital Markets Unit rozpoczął swoje faktyczne funkcjonowanie. Szefem instytucji został Will Hayter, wysoki urzędnik brytyjskiego gabinetu, który wcześniej pracował m.in. nad przygotowaniem Wielkiej Brytanii do opuszczenia Unii Europejskiej.

Formalnie DMU jest częścią Competition and Markets Authority (Urzędu ds. Konkurencji i Rynków), według zapowiedzi będzie ściśle współpracować także z innymi ciałami regulacyjnym, takimi jak Ofcom oraz Financial Conduct Authority.

Zgodnie z planem DMU rozpocznie swoją działalność od zbadania obecnych relacji rynkowych pomiędzy mniejszymi podmiotami internetowymi oraz wydawcami a takimi firmami jak Facebook czy Google.

Regulator zamierza także przygotować nowe zasady funkcjonowania technologicznych gigantów na brytyjskim rynku tak, aby zagwarantować na nim jak najlepsze warunki uczciwej konkurencji.

DMU zapowiada, że dopiero po dokładnym zapoznaniu się z sytuacją segmencie cyfrowym podejmie konkretne działania. Szefostwo instytucji nie ukrywa, że w swojej działalności zamierza przede wszystkim chronić mniejszych graczy oraz, w konsekwencji, użytkowników przed wykorzystywaniem dominującej pozycji przez technologiczne koncerny.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni