SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska pierwszym sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic z grona wydawców

Wirtualna Polska jako pierwszy wydawca przyjęła Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. Dokument, zainicjowany przez grupę roboczą programmatic IAB Polska, funkcjonuje na rynku od sierpnia 2019 r.

Celem kodeksu jest zapewnienie jakości, bezpieczeństwa oraz przejrzystości w wykorzystaniu programatyczego modelu zakupu reklam na polskim rynku.

Sygnatariusze zobowiązują się do przestrzegania określonych kryteriów i zasad obowiązujących w obszarze, za który odpowiadają. Naruszenia kodeksu podlegają weryfikacji i ocenie według ściśle określonych reguł opisanych w warunkach przystąpienia, które są częścią dokumentu.

Wirtualna Polska przyjmuje Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic

Od sierpnia 2019 roku kodeks sygnowało już kilkanaście firm - głównie agencje oraz firmy technologiczne. Teraz sygnatariuszem dokumentu została Wirtualna Polska, jako pierwszy wydawca.

- To bardzo ważne, aby kolejni właściciele mediów cyfrowych dołączyli do inicjatywy, bo jak pokazuje opublikowany w 2016 roku przez WFA (World Federation of Advertisers) poradnik „Kompendium wiedzy dla inwestorów medialnych dot. fraudów reklamowych” to właśnie wydawcy tracą przychody wskutek obecności w ekosystemie programmatic nieuczciwych i działających niezgodnie ze standardami graczy - tłumaczy Elżbieta Kondzioła, online sales director w Lovemedia, szefowa grupy roboczej programmatic przy IAB Polska.

Joanna Pawlak, prezes zarządu Wirtualna Polska Media, dodaje:- Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który współtworzyliśmy, to naturalny krok w kierunku standaryzacji rynku. Musimy dbać o to, by wszystkie reklamy były zgodne z prawem i dobrymi praktykami, dlatego coraz intensywniej audytujemy również reklamy programatyczne, mobilizując naszych partnerów biznesowych do ciągłej pracy nad jakością.

Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Code of Conduct Programmatic Advertising od 2016 roku funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Członkostwo w IAB Polska nie jest wymagane przy podpisywaniu deklaracji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 519 mln zł oraz 44,27 mln zł zysku netto (wobec 49,4 mln zł rok wcześniej).

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska pierwszym sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic z grona wydawców

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wp tp
"Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic"

Po jakiemu to?
odpowiedź
User
to ja
brawo WP :) Nareszcie jakiś wydawca się odważył grać transparentnie w pragrammaticu. Ciekawe kiedy inni się podpiszą?
odpowiedź
User
to ja
brawo WP :) Nareszcie jakiś wydawca się odważył grać transparentnie w programmaticu. Ciekawe kiedy inni się podpiszą?
odpowiedź