SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska z 17 mln użytkowników i bez szybkich zmian po przejęciu NextWeb Media

Grupa NextWeb Media, kupiona właśnie przez Wirtualna Polska Holding za ok. 20 mln zł, na razie będzie działać dalej we własnym biurze i dotychczasowym składzie osobowym, na czele z prezesem Jakubem Zielińskim. Grupa Wirtualna Polska do włączeniu serwisów NextWeb Media, a także Open.fm i Polskastacja.pl, będzie mieć miesięcznie prawie 17 mln użytkowników i wróci na pozycję lidera zasięgowego wśród polskich wydawców.

Article

Wirtualna Polska Holding za Grupę NextWeb Media zapłaciła już 19,4 mln zł, a jeśli przejęta spółka w najbliższych latach będzie osiągać dobre wyniki, WP będzie musiała dołożyć 3,5 mln zł dopłaty i nawet kilkanaście mln zł tzw. premii earn-out (więcej na ten temat).

Transakcja nie oznacza szybkiej reorganizacji w NextWeb Media. - Biuro NextWeb Media pozostaje na tę chwilę bez zmian. Nadzór nad projektem pozostanie w rękach dotychczasowego prezesa Grupy NextWeb Media, Jakuba Zielińskiego - opisuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Halicka, rzeczniczka prasowa Wirtualnej Polski. - Szczegóły operacyjne zostaną wypracowane w procesie integracji. Obecnie nie mamy do zakomunikowania żadnych zmian. Jest jeszcze za wcześnie, by o tym mówić w szczegółach. Cieszymy się, że udało nam się z sukcesem zamknąć tę transakcję - dodaje.

Poprzednim dużym przejęciem Wirtualnej Polski było kupno za 47 mln zł Grupy Money.pl. Transakcję ogłoszono na początku grudnia ub.r., natomiast w styczniu WP przeprowadziła spore zwolnienia w przejętej firmie i zamknęła jej mniej popularne serwisy lifestylowe (więcej o tym). Pozostałą część zespołu wydawca włączył do swojej redakcji ekonomicznej (więcej na ten temat).

Nie wiadomo obecnie, czy podobne zmiany czekają Grupę NextWeb Media. Do spółki należy kilkanaście witryny o tematyce zdrowia i medycyny, nowych technologii oraz opieki nad dziećmi, pracuje w niej kilkadziesiąt osób (m.in. własny dział sprzedaży reklam).

Przedstawiciele Wirtualnej Polski na razie chwalą całe zasoby przejętej firmy. - Zainwestowaliśmy w silne marki, o ugruntowanej pozycji. To nasz kolejny, przemyślany krok w kierunku budowania sieci zaufanych, angażujących serwisów internetowych, które z jednej strony gwarantują czytelnikom wysokiej jakości kontent i możliwość wymiany opinii, a z drugiej strony, firmom - dobry kontekst dla promocji ich marek, produktów i usług - podkreśla Katarzyna Halicka.

Zaznaczmy, że w ciągu ostatniego roku Wirtualna Polska zrobiła też porządki we własnym portfolio, rezygnując z niektórych mało popularnych witryn, np. Smog.pl, Sportfan.pl, Babol.pl i Hotmoney.pl (więcej na ten temat).

Najpopularniejsze serwisy Grupy NextWeb Media w marcu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

abczdrowie.pl

2 674 439

16 957 136

5 577 136

00:04:34

12,35%

jejswiat.pl

676 759

4 364 240

1 335 182

00:03:01

3,12%

gadzetomania.pl

604 018

2 749 714

489 616

00:05:26

2,79%

komorkomania.pl

539 491

4 609 667

1 474 060

00:11:49

2,49%

parenting.pl

538 376

4 860 548

2 235 941

00:05:52

2,49%

autokult.pl

486 108

2 925 511

588 722

00:06:40

2,24%

kardiolo.pl

434 884

2 263 750

728 374

00:04:03

2,01%

echirurgia.pl

335 021

2 094 280

691 468

00:04:03

1,55%

fotoblogia.pl

140 421

1 042 783

172 035

00:13:09

0,65%

cała grupa

4 623 680

43 383 602

13 547 318

00:07:56

21,35%


Dwa tygodnie temu Wirtualna Polska ogłosiła zakup za 4 mln zł serwisów Open.fm (dotychczas należał do Grupy Allegro-GG) i Polskastacja.pl, działających jako radia internetowego (więcej o tym).

Wszystkie przejęte niedawno witryny dadzą wydawcy spory wzrost zasięgu mierzonego w Megapanelu. Według szacunków opartych na danych z marca (nowszych jeszcze nie ma) Grupa Wirtualna Polska po dodaniu stron Grupy NextWeb Media, Open.fm i Polskastacja.pl miałaby 16,96 mln użytkowników i 4,23 mld odsłon, podczas gdy faktycznie zanotowała 15,96 mln użytkowników i 4,1 mld odsłon krajowych (zobacz szczegółowe wyniki Megapanelu). Jej największy rywal, Grupa Onet-RASP, miał 15,98 mln użytkowników i 3,68 mld odsłon krajowych.

Wzrost zasięgu o ok. milion użytkowników pozwoli Wirtualnej Polsce wrócić, ze sporą przewagą, na pozycję lidera zasięgowego wśród polskich wydawców, którą w lutym i marcu utraciła na rzecz Grupy Onet-RASP, po tym jak dołączyła ona do swoich wyników dane przejętego na przełomie ub. i br. serwisu NK.pl (więcej o jego wynikach). Statystyki Grupy NextWeb Media, Open.fm i Polskastacja.pl zostaną dodane do Grupy Wirtualna Polska najpewniej od czerwca.

Środki na ostatnie przejęcia Wirtualna Polska pozyskała miesiąc temu ze sprzedaży swoich akcji na giełdzie, na czym jej dotychczasowi inwestorzy zarobili 187,28 mln zł, a sama spółka - 106,87 mln zł. WP deklarowała, że ok. 70 mln zł przeznaczy na akwizycje.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska z 17 mln użytkowników i bez szybkich zmian po przejęciu NextWeb Media

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Po integracji odejdzie 70% zespołu a jakość treści spadnie do poziomu Wirtualnej Polski.
Spowoduje to odejście użytkowników i w ten sposób zakup okaże się finansowym niewypałem.

Zyska tylko dotychczasowy właściciel NWM.
17 13
odpowiedź
User
Klaudiusz
Część osób już zwolnili więc z tych 70% to 10-15% już w NWM nie ma. Kolejni tylko patrzeć jak dostaną wypowiedzenia lub sami odejdą bo będą mieli dosyć pracy w kolejnym molochu czyli w korporacji.
8 8
odpowiedź
User
Hołbi
Ja jestem niestety jednym ze zredukowanych ludzi po przejeciu przez WP - to co moge powidziec, to totalna prowizorka. Byleby za wszelcka cene te pare UU uciulac, byleby jakies magiczne tabelki sie zgadzaly. To wszyto zacznie puszczac stopniowo za pare miesiecy... co ciekawe, takie poczucie maja tez pracownicy WP, ktorzy widza jak to wszystko jest konstruowane na szybko, na wariata....
13 9
odpowiedź
User
Łoren Bufet
Szału nie ma na giełdzie
8 8
odpowiedź
User
WP nie szanuje ludzi
Niestety, WP kupuje dla tabelek, a o własnych ludzi nie umie dbać. Płace są coraz gorsze na tle konkurencji, ludzie nie są szanowani, zapowiadają kolejne duże cięcia budżetowe, znowu panuje strach
10 9
odpowiedź