SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie 55 mln zysku netto Wirtualnej Polski w trzecim kwartale, dwa razy więcej niż przed rokiem. Na minusie Telewizja WP

W zeszłym kwartale holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 47,1 proc. do 225,1 mln zł i zysku netto z 26,55 do 54,87 mln zł. Wpływy jego spółki zależnej Wakacje.pl były już podobne jak w trzecim kwartale 2019 roku, natomiast pogorszyły się wyniki Telewizji WP.

Article

Kwartalne przychody segmentu internetowego Wirtualnej Polski poszły w górę rok do roku o 49,7 proc. do 219,62 mln zł, z czego 212,2 mln zł to wpływy gotówkowe. Skorygowany zysk EBITDA zwiększył się z 57,19 do 74,71 mln zł.

Firma w komunikacie prasowym podkreśliła, że w obszarze mediów, opartym na wpływach reklamowych, wzrost jej przychodów od wielu miesięcy jest znacznie wyższy od średniej rynkowej. Z kolei w segmencie e-commerce luzowanie obostrzeń epidemicznych odczuły jej platformy turystyczne, a największa z nich Wakacje.pl osiągnęła przychody znacznie wyższe niż przed rokiem i zbliżone jak w trzecim kwartale 2019 roku.

- W obszarze sprzedaży reklamy, do wyników przyczynił się m.in. rozwój sieci reklamowej WPartner, która dynamicznie rośnie i po trzech kwartałach dostarcza witrynom w niej zrzeszonym już blisko milion złotych miesięcznie popytu na reklamę z polskich i zagranicznych spółek e-commercowych. To zasługa m.in. narzędzia do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w rozliczeniu za faktyczną sprzedaż ADS.WP.PL, z którego korzysta już 50 klientów - komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.

Według badania Mediapanel w październiku br. serwisy internetowe i aplikacje mobilne Wirtualnej Polski zanotowały 21,16 mln użytkowników i 71,5 proc. zasięgu.

Telewizja WP ze spadkiem

Pion telewizyjny Wirtualnej Polski, którą stanowi Telewizja WP, obecna m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej, zanotował w zeszłym kwartale spadek przychodów o 12,7 proc. do 5,49 mln zł. Jego wynik EBITDA zmalał z 17 tys. zł zysku do 969 tys. zł straty.

Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. Telewizja WP miała 0,71 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej, wobec 0,78 proc. rok wcześniej.

W pierwszych trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 50,4 proc. do 622,22 mln zł i zysku netto z 41,65 do 124,86 mln zł.

W pionie internetowym przychody zwiększyły się o 52,3 proc. do 603,48 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA - ze 137,92 do 212,15 mln zł. Natomiast Telewizja WP przy wzroście wpływów o 6 proc. do 18,73 mln zł zanotowała spadek straty EBITDA z 769 do 490 tys. zł.

Na koniec września br. zadłużenie netto holdingu Wirtualna Polska wynosiło 190,5 mln zł (wobec 208,2 mln zł rok wcześniej), a wskaźnik długu netto do skorygowanego zysku EBITDA z ostatnich 12 miesiącach wynosił 0,65x.

Inwestycje Wirtualnej Polski w e-commerce i fotowoltaikę

W drugiej połowie czerwca Wirtualna Polska Media, spółka zależna holdingu Wirtualna Polska, kupiła za 9,33 mln zł od Kamila Rucińskiego 8,5 proc. udziałów firmy Nocowanie.pl. W efekcie ma już 93,5 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu tej spółki. W lipcu Wirtualna Polska Media podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów firmy, do której należy farma fotowoltaiczna na Dolnym Śląsku o łącznej mocy 3 MW. Wartość transakcji, wraz z zadłużeniem przejętej spółki, wynosi ok. 12,4 mln zł. Ponadto Wirtualna Polska Holding w ramach oferty publicznej nabyła za 10 mln zł pakiet akcji spółki Modern Commerce, nowego właściciela marki Moliera2.com.

Z kolei w kwietniu należąca do holdingu Wirtualna Polska spółka Totalmoney.pl przejęła porównywarkę kredytową 17banków.com, płacą 5,94 mln zł. Natomiast spółka Stacja Służew, którą Wirtualna Polska przejęła w maju, zainwestowała 9,31 mln zł w 6,8 proc. akcji podmiotu z branży mediów.

Pod koniec czerwca Wirtualna Polska Holding po rocznej przerwie wróciła do wypłaty dywidend: przekazała akcjonariuszom 45,3 mln zł z zysków z wcześniejszych lat, po 1,55 zł na akcję.

W poniedziałek na koniec sesji kurs akcji holdingu Wirtualna Polska wynosił 154 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 4,5 mld zł. W zeszłym tygodniu cena akcji spółki pierwszy raz przekroczyła poziom 150 zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prawie 55 mln zysku netto Wirtualnej Polski w trzecim kwartale, dwa razy więcej niż przed rokiem. Na minusie Telewizja WP

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mediaworker
Jak oni to robią??? Zazdro i gratulacje.
6 2
odpowiedź
User
Konkurencja
Wynik jak na media internetowe niesamowity. Szacunek
6 2
odpowiedź
User
mi-ka
Można by się pozbyć tej telewizji. W zamian mogą zainwestować w radio. Albo odkupić Radio ZET, albo od Agory Złote Przeboje.
4 2
odpowiedź