WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce

Należąca do grupy reklamowej WPP sieć GroupM zdecydowała, że połączy globalne zasoby i teamy domów mediowych MEC i Maxus w jedną, nową agencję. Jej nazwy na obecnym etapie nie podano. Proces ten obejmie także Polskę - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce
Izabela Albrychiewicz

Nowa agencja, która powstanie z połączenia domów mediowych MEC i Maxus jeszcze nie ma nazwy. Pokieruje nią dyrektor generalny MEC Global, Tim Castree. Z kolei Lindsay Pattison, dyrektor generalna Maxus Global będzie nadal pełnić funkcję chief transformation officera w GroupM.

Po tych zmianach w skład GroupM wchodzić będą MediaCom, Mindshare, nowa agencja utworzona na bazie MEC i Maxus oraz Essence, agencja cyfrowa.

Przedstawiciele GroupM stwierdzili, że nie ma zbyt wielu „konfliktowych” klientów wśród tych, dla których pracują Maxus i MEC, a w tych przypadkach gdy taka sytuacja ma miejsce - prowadzone są obecnie indywidualne rozmowy.

Nazwa nowej agencji jest w fazie tworzenia. Proces łączenia zasobów i zespołów obu agencji ma potrwać ok. 6 miesięcy.

GroupM planuje rozszerzenie dotychczasowej działalności agencji Essence, która zajmowała się głównie mediami internetowymi (należy do grupy od 2015 roku). Rozszerzenie to dotyczy zarówno geograficznego obszaru jej działania (o 6 nowych rynków) jak i usług, m.in. poprzez dodanie obsługi mediów tradycyjnych.

WPP łącząc zasoby i zespoły działającego od 15 lat MEC i funkcjonującego od 10 lat Maxusa liczy na pewne oszczędności, m.in. w takich obszarach, jak biura, IT czy zatrudnienie. Na razie jednak nie określono, jak duże będą to oszczędności oraz jaki będzie poziom redukcji zatrudnienia.

Proces łączenia agencji został dopiero ogłoszony i zaczyna być wdrażany. Jest to globalna operacja, która obejmuje wszystkie rynki lokalne. Także Polskę - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Na obecnym etapie nie są jeszcze jednak znane konkrety tych działań.

Polskim oddziałem MEC kieruje na stanowisku CEO Izabela Albrychiewicz, a szefem Maxusa jest Jaromir Sroga.

MEC w Polsce pracuje m.in. dla USP Zdrowie, Nationale-Nederlanden, Nestle, Animex, Jeronimo Martins. Maxus obsługuje zaś m.in. takie firmy, jak Kaufland, Alior Bank, Huawei, Oshee, Subway.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia