SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

WPP sprzedaje 60 proc. udziałów w firmie Kantar. Zarobi na tym 3,1 mld dolarów

Holding reklamowy WPP poinformował, że sprzedaje 60 proc. udziałów w firmie badawczej Kantar funduszowi Bain Capital. Grupa WPP zarobi na tej transakcji 3,1 mld dolarów, dzięki czemu będzie mogła zmniejszyć swoje zadłużenie.

Mark Read Article

Władze holdingu WPP już kilka miesięcy temu zapowiedziały, że chcą sprzedać część udziałów w firmie badawczej Kantar. Mark Read, szef holdingu tłumaczył wtedy, że WPP chce pozostawić nadal 25-40 proc. udziałów. Kilka tygodni temu pojawiły się z kolei informacje, że trwają zaawansowane rozmowy i negocjacje z firmą z sektora private equity. Początkowo były to Apollo Global Management, Platinum Equity, Vista Equity Partners i amerykański fundusz inwestycyjny Bain Capital. Od kilku dni negocjowano już tylko z Bain Capital.

Nowym inwestorem Bain Capital

Nowy inwestor fundusz Bain Capital, według wcześniejszych zapowiedzi, był potrzebny Kantarowi, by doinwestować firmę. Wartość transakcji wyniesie ok. 4,0 mld dolarów. Po odliczeniu kosztów transakcyjnych i podatku wpływy pieniężne netto do WPP z tej transakcji mają wynieść ok. 3,1 mld dolarów.

Gotówka ta ma zostać przeznaczona głównie na spłatę części zadłużenia WPP, do czego dąży szef holdingu Mark Read. Z tych wpływów mają też zostać zwrócone fundusze akcjonariuszom dotkniętym spadkiem cen akcji. Te straciły jedną trzecią wartości w ub.r., gdy z firmą postanowił się rozstać jej wieloletni szef i założyciel Martin Sorrell, a konsekwencją tego była m.in. utrata niektórych klientów obsługiwanych przez WPP.

- Kantar to świetny biznes i cieszymy się na współpracę z Bain Capital, aby odblokować jego pełny potencjał. Jako partner strategiczny i udziałowiec w Kantar, WPP będzie nadal czerpać korzyści z przyszłego wzrostu, podczas gdy nasi klienci będą nadal korzystać z jego usług i możliwości - powiedział Mark Read.

- Kantar jest liderem rynku w wielu obszarach i cieszymy się, że będziemy mogli współpracować z jego zespołem zarządzającym i WPP. Widzimy wiele możliwości ekspansji i będziemy inwestować w technologię, aby rozszerzyć możliwości firmy i wzmocnić jej globalną pozycję - dodaje Luca Bassi, dyrektor zarządzający w Bain Capital Private Equity.

Eric Salama, CEO Kantara powiedział, że Bain Capital będzie mógł więcej inwestować w ludzi, technologie i ewentualne przejęcia niż gdyby jedynym właścicielem firmy pozostał WPP. Zdradził, że gdyby tak pozostało, to spółka miałaby jedynie 30 mln funtów rocznie na fuzje i ewentualne przejęcia, co oznaczałoby ograniczenia jej rozwoju. Przy wsparciu nowego inwestora Kantar ma stać się bardziej aktywny w takich dziedzinach, jak analityka, e-commerce i dane behawioralne.

Grupa Kantar zostanie wyodrębniona z szerszej grupy WPP w drodze reorganizacji i przeniesiona do struktury holdingowej przed zakończeniem transakcji.

Sfinalizowanie transakcji zaplanowano na początek 2020 roku po uzyskaniu zgód rządowych regulatorów (m.in. w Unii Europejskiej, USA, Brazylii, Chinach, Rosji, Turcji, Korei Południowej, RPA i Meksyku) oraz zatwierdzeniu jej warunków przez akcjonariuszy WPP.

Eric Salama pozostanie CEO w Kantar, a Robert Bowtell zachowa funkcję CFO w firmie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WPP sprzedaje 60 proc. udziałów w firmie Kantar. Zarobi na tym 3,1 mld dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl