WPP zwiększył przychody o 13 proc. Spadek tylko w Chinach

Koncern marketingowy WPP w 2022 roku osiągnął wzrost przychodów o 13,5 proc. do 11,8 mld funtów. Zysk operacyjny wyniósł 1,4 mld funtów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Grupa WPP w czwartym kwartale 2022 roku osiągnęła wzrost przychodów porównywalnych (like-for-like) na wszystkich kluczowych rynkach: w USA o 3,5 proc., w Wielkiej Brytanii o 12 proc., w Niemczech o 4,9 proc., a w Indiach o 8,5 proc. Tylko w Chinach odnotowano spadek - o 8,4 proc.

Marża operacyjna w roku obrotowym 2022 wyniosła 14,8 proc. Przychody pomniejszone o koszty pośrednie wzrosły rok do roku o 6,9 proc., wobec prognozowanej dynamiki w przedziale 6,5-7 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mondel-z-milka-content-marketing ##

WPP oczekuje wzrostu w 2023 roku

Na rok 2023 WPP prognozuje wzrost rzędu między 3 a 5 proc. Szef holdingu Mark Read powiedział, że firma skorzystała w minionym roku z szerszego wykorzystywania przez marketerów platform społecznościowych (głównie TikToka) oraz na wprowadzeniu pakietu reklamowego na Netfliksa. Kluczowi pozyskani w 2022 roku klienci to Audible, Danone, SC Johnson i Verizon.

- Chociaż niewątpliwie nie obędzie się bez wyzwań, to jednak ciągła potrzeba największych firm, aby budować marki, sprzedawać produkty, wymyślać na nowo i przekształcać swój biznes, zrozumieć swoje dane, inwestować w technologię i wykorzystywać potencjał AI pozostaje, podobnie jak ich potrzeba posiadania nowoczesnych partnerów, którzy mogą pomóc im w nawigacji w tym nowym świecie" - powiedział Mark Reed, CEO WPP.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szefowa-ogilvy-emea-biznes-rosja ##

Na początku marca ub.r. zarząd WPP podjął decyzję o wycofaniu się z Rosji, w związku z czym tamtejsza część biznesu została sprzedane. Spowodowało to stratę ze zbycia w wysokości 63 milionów funtów. Rosja stanowiła około 0,8 proc. przychodów WPP.

Do WPP należą agencje reklamowe Grey, Ogilvy, VMLY&R, Wunderman Thompson, mediowe Mindshare, GroupM, EssenceMediacom, Wavemaker, firma badawcza Kantar i agencja public relations Hill+Knowltown Strategies.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?