SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wprost liderem, Newsweek ostro w dół

Większość tygodników społeczno-politycznych zanotowała w lipcu spadek sprzedaży - na przeciwnym biegunie Wprost i Polityka. Jak wygląda sprzedaż "Gazety Polskiej" i "Nie"? Unikatowe tabelki tylko u nas.

Wprost liderem, Newsweek ostro w dół

"Wprost" (AWR Wprost) odnotował w lipcu 2007 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników społeczno-politycznych - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem "Wprost" wyniosła 176 724 egz. i była o 18,1 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku 2006. Na drugie miejsce spadła "Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) - sprzedaż wzrosła o 7 proc. - 171 819 egzemplarzy.

- "Wprost" co niedzielę na swojej stronie internetowej publikuje dużo sensacyjnych informacji, które szybko podchwytują media elektroniczne i w ten sposób podbijają poniedziałkową sprzedaż tego tygodnika. "Polityka" przyjęła strategię środka. Sięgają po nią czytelnicy szukający w gazetach raczej poważniejszej analizy otaczających ich rzeczywistości niż gorących newsów - mówi dla "GW" Daniel Lenarczyk, dyrektor zarządzający domu mediowego ZenithOptimedia.

Pierwszą trójkę zamyka "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), którego sprzedaż spadła o 9,8 proc. do poziomu 133 313 egzemplarzy. Czwarty "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej) - w stosunku do czerwca 2006 - zanotował wzrost sprzedaż o 2,9 proc. (122 017 egz.).

lipiec

ZKDP 2007 2006

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Wprost 251921 176724 250909 149251
Polityka 239056 171819 254060 159494
Newsweek 229303 133313 254099 146097
Gość Niedzielny 176935 122017 174378 118982
Przekrój 118750 64054 145707 64646
Przewodnik Katolicki 35688 28722 36229 30600
Przegląd 75910 28401 79400 29711
Tygodnik Powszechny 40090 17887 42025 19731


2007

ZKDP lipiec Czeriec

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Wprost 251921 176724 259886 156156
Polityka 239056 171819 244937 152544
Newsweek 229303 133313 231622 145790
Gość Niedzielny 176935 122017 182349 124128
Przekrój 118750 64054 135333 67029
Przewodnik Katolicki 35688 28722 35920 28772
Przegląd 75910 28401 77010 27555
Tygodnik Powszechny 40090 17887 38163 18274

Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem jest "Angora" (wzrost sprzedaży), wyprzedzając "Forum".

lipiec

ZKDP 2007 2006

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Angora 442064 293621 427083 292143
Forum 33997 18761 35742 19408

2007

ZKDP lipiec czerwiec

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Angora 442064 293621 438989 285444
Forum 33997 18761 33436 17528

Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 89 879 egz., więcej niż "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

lipiec

ZKDP 2007 2006

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Nie 193664 89879 213506 99511
Gazeta Polska 69946 25893 - -

2007

ZKDP lipiec czerwiec

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Nie 193664 89879 202999 87459
Gazeta Polska 69946 25893 67951 25805

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wprost liderem, Newsweek ostro w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl