SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost” z najgorszym wynikiem w historii. Duży spadek „Newsweek Polska”

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Najwięcej straciły „Wprost”, który zanotował najgorszy wynik w historii i „Newsweek Polska”.

Article

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2016 roku wyniosła 135 053 egz. Było to o 4,57 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 2,80 proc. do 114 128 egz. Na kolejną pozycję spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. wyniosła 110 239 egz., po spadku o 25,84 proc. Rok temu magazyn swoje rekordowe wyniki zawdzięczał serii artykułów o Piotrze Dudzie, szefie NSZZ „Solidarność”.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 442 egz., po spadku o 6,70 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,85 proc. do 49 251 egz.

Ósmą lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 9,78 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 20 658 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 21 050 egz., czyli mniej o 37,03 proc. niż rok wcześniej. To najgorszy wyniki magazynu w historii.

Przypomnijmy, że od końca sierpnia br. redaktorem naczelnym Wprost" jest Jacek Pochłopień, który zastąpił Tomasza Wróblewskiego.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

188 522

135 053

135 053

200 360

129 155

129 155

4,57%

Polityka

174 750

114 128

114 128

165 398

117 415

117 413

-2,80%

Newsweek Polska

160 155

110 452

110 239

217 490

149 133

148 659

-25,84%

W Sieci

147 770

70 467

70 442

148 010

75 503

75 503

-6,70%

Tygodnik Do Rzeczy

111 750

58 176

49 251

115 690

63 560

54 635

-9,85%

Gazeta Polska

97 473

30 980

30 707

101 641

35 582

35 125

-12,58%

Wprost

83 250

89 592

21 050

106 246

101 974

33 430

-37,03%

Tygodnik Powszechny

38 000

20 673

20 658

36 750

19 642

18 817

9,78%

Przegląd

51 000

16 571

16 571

51 000

16 854

16 854

-1,68%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 165

285 282

285 282

463 450

302 155

302 155

-5,58%

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 6,64 proc.

Największy spadek, wynoszący 10,19 proc., również i tutaj odnotował „Wprost”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

wrzesień

sierpień

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

188 522

135 053

135 053

181 960

126 638

126 638

6,64%

Polityka

174 750

114 128

114 128

182 000

119 903

119 903

-4,82%

Newsweek Polska

160 155

110 452

110 239

171 857

107 600

107 498

2,55%

W Sieci

147 770

70 467

70 442

147 488

72 689

72 689

-3,09%

Tygodnik Do Rzeczy

111 750

58 176

49 251

111 790

60 403

51 478

-4,33%

Gazeta Polska

97 473

30 980

30 707

96 246

32 044

31 761

-3,32%

Wprost

83 250

89 592

21 050

84 401

91 980

23 438

-10,19%

Tygodnik Powszechny

38 000

20 673

20 658

38 000

22 180

22 169

-6,82%

Przegląd

51 000

16 571

16 571

51 000

16 918

16 918

-2,05%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 165

285 282

285 282

455 367

287 309

287 309

-0,71%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wprost” z najgorszym wynikiem w historii. Duży spadek „Newsweek Polska”

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
conf
lisweek stracił 1/4 sprzedaży w ciagu roku -40.000 - coś pięknego:) oby tak dalej, trzymam kciuki że w przyszłym roku pobiją ten rekord;)
odpowiedź
User
ace
Newsweek? ale urwał! ścigają się z GW na spadki, brawo!
odpowiedź
User
xm
Wprost już tylko minimalnie przed Tygodnikiem Powszechnym. A spadek Newsweeka? Spokojnie. Raczej sprzedaż we wrześniu 2015 była nienaturalnie wysoka (zasługa artykułów o Dudzie i Kacperku, patrz: "Hotel robotniczy")
odpowiedź
User
skrupulatny
Poprawcie tę tabelę poniżej, bo została powielona ta wyżej i nie wiemy nic o porównaniu do poprzedniego miesiąca
40 13
odpowiedź
User
politykier
Nie róbcie sensacji z tym ogromnym spadkiem Newsweeka. We wrześniu minionego roku osiągnął on poziom niepamiętny od kilku ładnych lat, bo grzali aferę w luksusowymi wczasami Dudy w Kołobrzegu i egzemplarze rozchodziły się na pniu. Te 110 tys. egz. to poziom zbliżony do ostatniego półrocza więc o jakimś znacznym spadku nie ma mowy.
odpowiedź