SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

50 proc. mniej na reklamy napojów gazowanych. PepsiCo, Coca-Cola i Zbyszko z największymi spadkami

Producenci napojów gazowanych zmniejszyli w I półroczu br. wydatki reklamowe o ponad połowę w porównaniu do tego samego okresu ub.r.  Firma Zbyszko zredukowała je prawie całkowicie, Pepsi-Cola Poland - o ponad jedną trzecią, a Coca- Cola o ponad dwie trzecie.

W okresie od stycznia do czerwca br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 98,4 mln zł. Było to 50,2 proc. mniej niż w tym samym okresie 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Na pozycję reklamowego lidera tej branży awansowała druga dotychczas na podium Pepsi -Cola General Bottlers Poland. Choć firma zmniejszyła nakłady na reklamę rok do roku o 44,9 proc., do 47,2 mln zł to wyprzedziła pod względem wydatków koncern Coca- Cola.

Ta firma z kolei, obecnie druga na reklamowym podium, wydała na reklamy swoich marek 36,5 mln zł, czyli 62,9 proc. mniej niż w I połowie ub.r.

Trzecim  największym reklamodawcą wśród producentów napojów gazowanych jest firma Colian, właściciel Oranżady Hellena. Producent ten przeznaczył na reklamy w mediach 9,3 mln zł, czyli 6,8 proc. mniej niż rok temu.

W czołówce reklamodawców branży napojowej znalazły się jeszcze: Orangina Schweppes Polska z wydatkami w kwocie 5,1 mln zł, SPH Krynka – z wydatkami w kwocie 121,5 tys. zł oraz Zbyszko Company. Ta ostatnia firma zmniejszyła swoje wydatki reklamowe w skali roku o 96,7 proc., z 3,6 mln zł do 118 tys zł.

Spore redukcje wydatków we wszystkich mediach

Najwięcej pieniędzy na reklamy napojów gazowanych trafiło w omawianym okresie do telewizji – było to 70,4 mln zł. Oznacza to spadek o 51,5 proc. w skali roku. Blisko 27 mln zł branża napojowa zainwestowała w reklamę kinową (mimo że od marca do czerwca kina były zamknięte z powodu koronawirusa) - było to 38,2 proc. mniej niż w I połowie ub.r.

Wydatki reklamowe  w radiu zmalały o 95,2 proc., do 121,5 tys. zł, a w magazynach – o 82,9 proc., do 466,5 tys. zł.

Na reklamę outdoorową producenci napojów gazowanych wydali w omawianym okresie zaledwie 343,9 tys. zł, czyli 88,2 proc. mniej niż przed rokiem, zaś na reklamę OOH w metrze – jedynie 24 tys. Zł (mniej w skali roku o 94,9 proc.).

Marketerzy z tej branży w I połowie tego roku nie reklamowali się w ogóle w dziennikach, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. wydali w nich 226,2 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: 50 proc. mniej na reklamy napojów gazowanych. PepsiCo, Coca-Cola i Zbyszko z największymi spadkami

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dno ludzkie
Brawo korona
odpowiedź
User
mike
Zapewne teraz okaże się, że redukcja reklam nie miała żadnego wpływu na i tak małą sprzedaż tych kolorowych trucizn.
odpowiedź
User
olej
gazowana woda z cukrem to trucizna
odpowiedź