SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyhamował wzrost wydatków reklamowych. Aflofarm liderem, Natur Produkt i Terg mocno w górę (TOP10)

W dwóch miesiącach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły w skali roku jedynie o 1,5 proc. Pozycję największego reklamodawcy wciąż utrzymuje Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost wydatków w omawianym okresie zanotowały Natur Produkt Zdrovit, Terg i Volkswagen.

fot. Shutterstock.comArticle

W okresie styczeń-luty br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 4,38 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). Było to 1,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Niezmiennie najwięcej na reklamę wydaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie zwiększyła nakłady na reklamę o 16,3 proc., do 452,2 mln zł.

Drugim największym reklamodawcą był w tym czasie dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w kwocie 184,1 mln zł (wzrost w skali roku o 10,9 proc.). Z kolei trzecie miejsce zajęła firma farmaceutyczna USP Zdrowie, która na wsparcie swoich produktów przez pierwsze dwa miesiące br. wydała 82,2 mln zł, czyli 31,2 proc. więcej niż rok temu. Ta firma farmaceutyczna ostatnio wspierała reklamami Ibuprom Sport, preparat na bóle mięśni i stawów.

Spośród pozostałych największych reklamodawców największy wzrost wydatków reklamowych w mediach pozainternetowych miała firma Natur Produkt Zdrovit, właściciel takich marek jak Skrzypovita, Feminost, Gripovita. Zwiększyła wydatki w skali roku o 50,9 proc., z 43,7 do 66 mln zł.

O 49,4 proc. wzrosły z kolei wydatki spółki Terg, która jest m.in. właścicielem sieci sklepów Media Expert. Firma ta wydała przez pierwsze dwa miesiące tego roku 79,7 mln zł. O blisko 40 proc. więcej wydał też koncern motoryzacyjny Volkswagen Group Polska, importer samochodów marki Volkswagen, Skoda, Audi. Na wsparcie swoich marek przeznaczył 64,1 mln zł.

Wydatki reklamowe Lidl Polska wzrosły w skali roku o 33,9 proc. (do 81,1 mln zł), a T-Mobile Polska - o 14,8 proc. (do 66,9 mln zł).

Z czołówki 10 największych reklamodawców tylko dwie firmy zmniejszyły nakłady na reklamę. Ferrero Polska zredukowało budżet o 7,2 proc., do 63,3 mln zł, a P4 (operator sieci Play) – o 3,8 proc., do 54,3 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych (Top 10)

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2016

I-II 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

388 858 503 zł

452 241 149 zł

16,3

KINO ŚWIAT

165 973 647 zł

184 119 283 zł

10,9

USP ZDROWIE

62 689 664 zł

82 234 290 zł

31,2

LIDL

60 549 574 zł

81 058 766 zł

33,9

TERG

53 353 239 zł

79 713 532 zł

49,4

T-MOBILE POLSKA

58 294 370 zł

66 922 367 zł

14,8

NATUR PRODUKT ZDROVIT

43 712 593 zł

65 976 616 zł

50,9

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

45 968 903 zł

64 069 155 zł

39,4

FERRERO POLSKA

68 260 996 zł

63 321 290 zł

-7,2

P4

56 396 230 zł

54 255 756 zł

-3,8

Razem

4 311 982 228 zł

4 377 567 029 zł

1,5

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wyhamował wzrost wydatków reklamowych. Aflofarm liderem, Natur Produkt i Terg mocno w górę (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Czyli znowu Rozdupany, Sralutany i Kutaspirazole w czołówce... przykro!
odpowiedź
User
Jozek
Jak to możliwe że kino świat tyle wydaje na reklamę jak o ich filmach ostatnio było cicho?
odpowiedź
User
kita
A ja i tak na zawsze najbardizej zapamiętam niskie ceny
odpowiedź