SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Vogue Polska”: wpływy 28 proc. w dół, ponad 3 mln zł straty

W ub.r. spółka Visteria, wydająca polską edycję miesięcznika „Vogue”, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 27,73 proc. do 13,88 mln zł i kosztów operacyjnych o 28,5 proc. do 17,09 mln zł. Strata netto zmalała o 35,37 proc. do 3,19 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka nie wyszczególniła, ile wyniosły przychody ze sprzedaży „Vogue Polska”, a ile z usług reklamowych. Nie ma też informacji, jaką część przychodów sprzedażowych stanowiły wpływy krajowe. Przychody netto ze sprzedaży produktów spadły z 15,39 mln zł w 2019 roku do 10,79 mln zł, a ze sprzedaży towarów i materiałów – z 3,82 mln zł do 3,1 mln zł.

Wydatki na usługi obce Visterii w 2020 roku zmniejszyły się z 9,43 mln zł do 9,05 mln zł, na zużycie materiałów i energii – z 785,2 tys. zł do 462,1 tys. zł, na amortyzację z 340,4 tys. zł do 0 zł. Pozostałe koszty rodzajowe spadły z 1,8 mln zł do 587,4 tys. zł. Zwiększyły się koszty wynagrodzeń – z 2,38 mln zł do 2,57 mln zł. Spółka na 31 grudnia 2020 roku zatrudniała na etatach 12 osób.

Strata sprzedażowa spadła z 4,7 mln zł do 3,21 mln, z działalności operacyjnej - z 4,8 mln zł do 3,03 mln zł, a strata brutto i netto – z 4,93 mln zł do 3,19 mln zł.

W grudniu 2020 roku podwyższono kapitał zakładowy spółki o 60 tys. zł do 1,45 mln zł. Nowo ustanowione udziały objął dotychczasowy wspólnik Iris Investments 4 S.a.r.l.

Na koniec 2020 roku niemal 99,99 proc. udziałów wydawcy miała luksemburska spółka Iris Investments 4, a 0,01 proc. - jego prezes Michał Jordan.

W sprawozdaniu spółka podkreśla, że w 2020 roku „Covid wymusił na spółce wstrzymanie inwestycji oraz spowodował zamiany w dystrybucji, drukarni oraz kolportażu”. Wstrzymano także publikację wydań specjalnych i organizowanie eventów.

„W 2020 [sic! Zapewne chodzi o 2021 rok – red.] r. będziemy starali się rozwijać naszą działalność gospodarczą w zakresie wydawania  czasopism. Na dzień dzisiejszy nie mamy sprecyzowanych jeszcze konkretnych projektów z tym  związanych. Sytuacja na rynku zmienia się z dnia na dzień w związku z zagrożeniem związanym  z wirusem COVID19” - napisano w sprawozdaniu.

W pandemii Visteria zwalniała, ale odnowiła licencję na wydawanie magazynu

Wiosną ub.r. w związku z wybuchem epidemii wydawca „Vogue Polska” obniżył czasowo pensje i pożegnał się z kilkoma pracownikami. W br. ukaże się w sumie dziewięć numerów magazynu, o dwa mniej niż we wcześniejszych latach.

W br. Visteria odnowiła licencję na wydawanie miesięcznika na kolejne pięć lat. Zapowiedziano też powrót do cyklu 12 wydań w roku.

W czerwcu Ina Lekiewicz na stanowisku redaktorki naczelnej zastąpiła Filipa Niedenthala. W październiku zaś pojawiło się nowe wydanie specjalne magazynu „Vogue Leaders”.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Vogue Polska”: wpływy 28 proc. w dół, ponad 3 mln zł straty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl