Rekordowy tydzień TVP1. Eurowizja Junior 2019 przed „M jak miłość”

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: finał Eurowizji Junior 2019, serial „M jak miłość” i reality-show „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji liderem w 4+ była TVP1, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Rekordowy tydzień TVP1. Eurowizja Junior 2019 przed „M jak miłość”
Wiktoria Gabor

W minionym tygodniu - od 18 do 24 listopada - najwięcej widzów zgromadził pokazany w niedzielę finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 show oglądało średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,58 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasował się poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”, który śledziło średnio 4,56 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,63 proc.

Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,98 mln widzów, co przełożyło się na 29,63 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 24 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,38 mln widzów (20,82 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,18 mln widzów (emisja 20 listopada; 5. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,54 mln oglądających (sobotnie wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,43 mln oglądających (poniedziałek; 16. pozycja).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był finał Eurowizji Junior 2019, który miał 1,73 mln osób, co dało TVP2 34,48 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,68 mln widzów; 28,90 proc. udziału), a podium uzupełnia mecz Polska-Słowenia (1,39 mln w TVP1; 25,17 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

TVP1 liderem tygodnia

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 2,01 pkt. proc. do 11,71 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,44 proc. (do góry o 0,26 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,55 proc. (spadek o 0,30 pkt. proc.).

Czwarta była TVP2 (stacja ta miała 8,22 proc. udziału; w dół o 0,30 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 35,54 proc. do 37,92 proc.

grafika

Grupa komercyjna dla TVN

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,18 pkt. proc. do 11,49 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10 proc. (w dół o 0,06 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (+ 2,03 pkt. proc. do 8,11 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (+ 0,14 pkt. proc. do 7,22 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (w dół o 0,17 pkt. proc. do 10,37 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP