TVP1 nowym liderem. Mecze Polska-Łotwa i Austria-Polska hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość” i oraz dwa eliminacyjne mecze reprezentacji Polski do Euro 2020. Wśród stacji w 4+ na pierwsze miejsce awansowała TVP1, a w 16-49 nowym liderem został Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 18 do 24 marca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,47 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 34,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 25 marca, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co przełożyło się na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 1,24 mln oglądających) oraz Polsat Sport (620 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 6,97 mln widzów.

Czołową trójkę zamyka mecz Austria-Polska, który w samej TVP1 trzy dni wcześniej oglądało 4,45 mln widzów (29,80 proc. udziału). Dodatkowo w TVP Sport było 1 mln oglądających, a w Polsat Sport - 530 tys. (łącznie 5,98 mln widzów).

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 20 marca miał 3,68 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,02 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 18 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,39 mln widzów (24,27 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,82 mln widzów (emisja 24 marca; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 13 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,44 mln oglądających (niedzielne wydanie).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Polska-Łotwa, który miał 2,22 mln osób, co dało TVP1 33,88 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęło spotkanie Polski z Łotwą (1,96 mln widzów; 32,75 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „M jak miłość” (1,87 mln widzów; 31,17 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,89 pkt. proc. do 11,10 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,74 proc. (do góry o 0,18 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,59 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,30 pkt. proc.

Czwarta była TVP2 (stacja ta 8,55 proc. udziału; w dół o 0,11 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,32 proc. do 38,98 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,54 pkt. proc. do 11,73 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,53 proc. (do góry o 1,22 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (+ 1,22 pkt. proc. do 7,92 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,39 pkt. proc. do 7,19 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,54 pkt. proc. do 11,74 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"