TVP1 wyprzedziła Polsat, udany tydzień TVN. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz serial „Na dobre i na złe”. Wśród stacji nowym liderem została TVP1, która wyprzedziła Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 wyprzedziła Polsat, udany tydzień TVN. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami
„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu - od 4 do 10 listopada - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,88 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,59 mln widzów, co przełożyło się na 23,39 proc. udziału.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 6 listopada miał 3,11 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 20,86 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,11 mln widzów (21,70 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,57 mln widzów (emisja 6 listopada; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 10 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,50 mln oglądających (sobotnie wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,41 mln oglądających (niedziela; 11. pozycja).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,83 mln osób, co dało TVP2 29,89 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął dziennik TVN „Fakty” (1,24 mln widzów; 23,19 proc. udziału), a podium uzupełnia magazyn TVN „Uwaga!” (1,14 mln; 19,14 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Liderem TVP1

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,48 pkt. proc. do 9,66 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,59 proc. (do góry o 0,28 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN, który awansował z czwartej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,95 proc. (wzrost o 0,73 pkt. proc.).

Na czwartą pozycję spadła z kolei TVP2 (stacja ta miała 8,28 proc. udziału; w dół o 0,01 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 35 proc. do 36,48 proc.

Z siódmego na piąte miejsce awansował TV Puls. Średni udział stacji wyniósł 4,38 proc., po wzroście o 0,56 pkt. proc.

grafika

Grupa komercyjna dla TVN

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 1,46 pkt. proc. do 11,84 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,56 proc. (w dół o 0,03 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,13 pkt. proc. do 7,28 proc.), a oczko niżej uplasowała się Jedynka (+ 0,35 pkt. proc. do 5,89 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (do góry o 1,19 pkt. proc. do 10,59 proc.), który wyprzedził Polsat (+ 0,26 pkt. proc. do 10,46 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP