Sprzedaż dzienników w maju skurczyła się o 21 proc., „Przegląd Sportowy” o 51 proc. w dół

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich dzienników ogólnopolskich w maju br. była o 20,84 proc. niższa niż w maju ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasował się „Przegląd Sportowy”. Pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż dzienników w maju skurczyła się o 21 proc., „Przegląd Sportowy” o 51 proc. w dół

W maju 2020 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 177 472 egz., o 20,09 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 87 626 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 23,72 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 26,84 proc. do 65 241 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zajął zajmujący siódmą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł z miejsca szóstego. Wynik tytułu zmniejszył się o 51,47 proc. do 10 230 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-kwiecien-2020-roku-polityka-gosc-niedzielny,7170521902225537a ##

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w maju br. wyniosła 435 280 egz. Była o 20,84 proc. niższa niż w maju 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

grafika

W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca najwięcej zyskał „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 10,83 proc. Największy spadek - wynoszący 6,26 proc. - miał „Super Express”.

W tym ujęciu średnia sprzedaż ogółem wszystkich tytułów prasowych spadła o 0,36 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu