SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż dzienników we wrześniu spadła o 18,2 proc. do 458 tys. egz., „Fakt” liderem

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich we wrześniu br. było o 18,2 proc. niższe niż we wrześniu ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”. Pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu”.

We wrześniu 2020 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 165 715 egz., o 19,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 90 900 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 19,21 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 33,18 proc. do 61 867 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 40 730 egz.; w dół o 5,04 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 32 376 egz.; - 6,60 proc.).

Dalej uplasowały się: „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 825 egz.; - 21,14 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 12 799 egz.; - 0,22 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 588 egz.; - 1,94 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 045 egz.; - 2,60 proc.).

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet we wrześniu br. wyniosła 458 tys. egz. Była o 18,84 proc. niższa niż we wrześniu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

 IX 2020IX 2019zmiana rdrXIII 2020zmiana mdm
Dziennik Gazeta Prawna3237634662-6,60%307805,20%
Fakt Gazeta Codzienna165715205297-19,30%167894-1,30%
Gazeta Podatkowa2224522797-2,40%220680,80%
Gazeta Polska Codziennie1279912827-0,20%13396-4,50%
Gazeta Wyborcza6186792582-33,20%65137-5,00%
Parkiet Gazeta Giełdy40454153-2,60%4221-4,20%
Przegląd Sportowy1682521334-21,10%18005-6,60%
Puls Biznesu1058810798-1,90%102453,30%
Rzeczpospolita4073042890-5,00%402191,30%
Super Express90900112508-19,20%94032-3,30%
RAZEM458090559848-18,20%465997-1,70%

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników we wrześniu spadła o 18,2 proc. do 458 tys. egz., „Fakt” liderem

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej
No cóż myślano, że to chwilowy spadek i sprzedaż odbije, a COVID tylko wzmocnił trend. Przyszłość prasy wydaje się jednoznaczna. W tej smutnej sytuacji cieszy jednak historyczny spadek pewnej gazety.
odpowiedź
User
gg
-30% spadku GW, nawet ich czytelnicy nie dają rady z radykalizacją gazety. Ślepy by zauważył że coś nie tak, no ale rewolucja wymaga ofiar;))
odpowiedź
User
4U
do wyniku GW trzeba dodać te 250 tys. subskypcji cyfrowych. Nikt nie kupuje papieru i cyfrowej.
A wtedy wyrasta ponad 300 tys. czytelników płacących. Więcej niż Fakt, SE i Rzepa razem wzięte.
odpowiedź