Wyzwania 2021 roku zdaniem Barbary Pijanowskiej-Kuras z Credit-Agricole

O wyzwaniach, jakie stoją przed branżą w 2021 roku oraz o tym, co było istotne i trudne w 2020 roku opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Barbara Pijanowska-Kuras, dyrektorka zarządzająca zintegrowaną komunikacją marketingową i korporacyjną w banku Credit-Agricole.

BG
BG
Udostępnij artykuł:
Wyzwania 2021 roku zdaniem Barbary Pijanowskiej-Kuras z Credit-Agricole

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/e-commerce-co-wydarzylo-sie-w-2020-roku-jaki-bedzie-2021,7170417693223041a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-2020-roku-w-mediach-spolecznosciowych-prognozy-na-2021,7170417098315905a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marketing-w-wyszukiwarkach-jak-uplynal-2020-rok-co-wydarzy-sie-w-2021,7170416106976897a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2020-branza-eventowa-perspektywy-na-2021,7170415395190913a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rok-2020-w-branzy-public-relations-co-wydarzy-sie-w-2021,7170414117001345a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agencje-podsumowuja-2020-rok-w-reklamie-internetowej-co-wydarzy-sie-w-2021,7170413142300289a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/branza-outdoor-podsumowanie-roku-2020-najwazniejsze-prognozy-na-2021,7170412099331713a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/esport-podsumowanie-roku-2020-jaki-bedzie-2021,7170411673245825a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2020-w-influencer-marketingu-prognozy-na-2021,7170410734724737a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydawcy-internetowi-podsumowuja-2020-roku-prognozuja-wydarzenia-i-trendy-na-2021,7170409984697985a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyzwania-2021-roku-i-najwazniejsze-wydarzenia-2020-roku-anna-sambor-herbapol-lublin,7170391298975873a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/o-wyzwaniach-w-2021-roku-i-tym-co-najwazniejsze-w-2020-roku-slawomir-ronkowski-dyrektor-komunikacji-lpp,7170394496448129a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najwazniejsze-wyzwania-2021-roku-i-trendy-2020-roku-wskazuje-magdalena-bugajlo-z-dhl-parcel,7170396153583745a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/katarzyna-piwowarczyk-atys-dyrektor-ds-marketingu-ikea-retail-polska,7170398099154561a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wojciech-zabinski-wiceprezes-carlsberg-polska-ds-marketingu-podsumowanie-roku,7170399480277121a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pawel-patkowski-dyrektor-marki-i-komunikacji-marketingowej-orange-polska-prognozy-2021,7170400230381185a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rok-2020-podsumowuje-dominika-igielinska-e-wedel,7170401213106305a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jorge-sanchez-klosinski-dyrektor-biura-marketingu-bank-pekao-podsumowanie-roku,7170406014113921a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mikkel-noesgaard-chief-marketing-officer-play-podsumowanie-roku,7170408196667009a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/joanna-staude-potocka-dyrektor-marketingu-zabka-polska-podsumowanie-roku-2020,7170409815385729a ##

Wydarzenie rokuJedna, wielka, dynamiczna zmiana… stylu życia, nawyków, sposobu pracy, edukacji, prowadzenia biznesów, a co za tym idzie elastyczność. Wiele firm nie podejrzewało się nawet o zdolność tak szybkiego reagowania i dostosowywania się do błyskawicznie zmieniających się realiów.Poza tym wydarzeniem roku na świecie – z pewnością był wynik wyborów prezydenckich w USA, a w Polsce – siła kobiet i społeczne zaangażowanie młodego pokolenia, co pokazuje, że w naszym społeczeństwie jest energia i poczucie sprawczości. Otwiera to przed nami bardzo ciekawy rozdział, gdzie przedefiniowuje się znaczenie m.in. celebrytów, a wartości zaczynają grać coraz większą rolę. Wracając do aspektów biznesowych i marketingowych klienci będą coraz bardziej zdecydowanie oczekiwali od firm opowiedzenia się po stronie konkretnych wartości, a to z pewnością będzie wpływać na strategie budowania marek.

Porażka / rozczarowanie / kryzys rokuTrudno być oryginalnym – właściwie to nie kryzys roku, a rok kryzysu. 2020 zapisze się w historii dwiema zgłoskami C i P - od Covid i Panemia. Trudno dodać coś więcej.

Trend roku / Człowiek rokuPrzyspieszona digitalizacja w wielu wymiarach. Masowe przenoszenie się biznesów do online’u, błyskawiczne tworzenie produktów i procesów w pełni cyfrowych. W związku z tym potrzeba coraz lepszego UX’u oraz rozwój digital marketingu. Choć to jednocześnie staje się też wyzwaniem - by być skutecznym trzeba być coraz lepszym i bardziej zawansowanym. Stąd automatyzacja, machine learning i dobre strategie data driven jeszcze bardziej zyskują na znaczeniu. Do tego umiejętność tworzenia adekwatnego przekazu, praca na insightach konsumenckich i szybkie reagowanie na trendy. I tu pojawia się modne słowo – Agile, niezwykle istotny trend w transformacji obszarów marketingowych, który naturalnie przyspieszył w tak zmiennej rzeczywistości.

Trudno nie wspomnieć o przeniesieniu eventów do świata online i przedefiniowaniu ich roli i znaczenia. Nowa rzeczywistość spowodowała, że na wartości zyskały wszelkie wydarzenia o charakterze informacyjnym, z obszaru dzielenia się wiedzą i ekspertyzą. Stąd eksplozja różnego rodzaju webinarów. A stąd jest już blisko do content marketingu, o rozwoju którego mówi się od lat, choć teraz wkraczamy w jego nowy rozdział, gdzie pierwsze skrzypce będą grać krótkie formy video.

No i oczywiście zmiana stylu pracy w bardzo wielu sektorach – wszechobecny home office z wszystkimi jego blaskami i cieniami. I o ile po pierwszej fali pandemii można było jeszcze myśleć o powrocie do poprzedniej rzeczywistości, teraz chyba już nikt nie ma wątpliwości, że powrotu do poprzedniego, w pełni biurowego, modelu pracy już nigdy nie będzie.

Ale, żeby w trendach z digitalizacją nie przesadzić, to dla równowagi empatia i człowiek zyskują na znaczeniu - właśnie dlatego, że coraz bardziej otaczamy się nieco bezduszną technologią. Uważność na innych, niesienie pomocy – tu społecznie zdaliśmy egzamin – od szycia maseczek, przez posiłki dla medyków, po wsparcie dla szpitali czy lokalnych przedsiębiorców. Miejmy nadzieję, że te dobre emocje zostaną z nami na dłużej.

Jak pandemia wpłynęła na branżęI znów wszystko kręci się wokół przyspieszenia digitalizacji i tak bardzo już cyfrowego sektora, jakim jest bankowość. Klienci, którzy wcześniej nie należeli do zbyt częstych użytkowników kanałów zdalnych, w czasie pandemii wykonywali wiele operacji bez wychodzenia z domu, częściej korzystali z płatności bezgotówkowych. Banki wprowadziły wiele nowych rozwiązań w pełni digital, eksplozja nastąpiła zwłaszcza w obszarze rozwoju aplikacji i procesów zdalnych do otwierania kont osobistych.

Pandemia mocno wpłynęła też na nastroje i decyzje finansowe Polaków. Wielu musiało wstrzymać się z większymi wydatkami, a nawet sięgnąć po zgromadzone oszczędności.  Znaczna część społeczeństwa ma obawy związane z przyszłością zawodową, a co za tym idzie – finansową. Wszystko to ma wpływ na branżę, w tym chociażby na apetyt na kredyty.

Nie można nie wspomnieć, że Rada Polityki Pieniężnej trzykrotnie obniżyła stopy procentowe, co wpłynęło na rentowność banków. Decyzja ta będzie miała swoje konsekwencje także w kolejnych latach i w wielu przypadkach może przełożyć się na zmianę opłat za niektóre usługi bankowe.

Trzy najważniejsze wyzwania w 2021 roku

Dobrze zaprojektowane, prawdziwie omnikanałowe doświadczenie klienta, zwłaszcza w biznesach działających offline i online - w przeciwieństwie do nawet najsprawniej funkcjonującego modelu wielokanałowego.

Rozwój digital marketingu, o czym wspomniałam już przy okazji trendu roku; rozwój analityki internetowej oraz przystosowanie się do nadchodzącej ery post cookie.

Przygotowanie się na ekonomiczne skutki pandemii, które z pewnością będą odczuwalne najmocniej w 2021, ale też umiejętność szybkiego reagowania na zmienne zachowania klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych