Wzrost w reklamie online

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Przychód z reklamy internetowej w Wielkiej Brytanii wzrósł w 2001 roku o 7,1 proc., podczas gdy z reklam telewizyjnych spadł o ok. 11 proc. wynika z raportu IAB UK Biura Reklamy Interaktywnej.

Wpływ na jej rozwój mają dziś kampanie marketingowe tradycyjnych marek: w minionym roku największymi reklamodawcami w sieci były firmy motoryzacyjne (Renault, Volvo i BMW). Wszystko wskazuje na to, że przychody reklamowe z tej branży się podwoją. Prócz częstszego korzystania z bannerów i buttonów raport odnotowuje częstsze wykorzystanie nowych form reklamy, np. tzw. reklamę przechodzącą między witrynami.

W USA wzrost przychodów z reklamy online zanotowano w tym roku; w 2001 spadły one o 11 proc. Zdaniem ośrodków badawczych poziom z rekordowego 2000 roku zostanie osiągnięty, a nawet przekroczony w roku przyszłym. Amerykańscy reklamodawcy coraz częściej lokują kampanie na specjalistycznych stronach internetowych, omijając portale ogólnotematyczne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę