SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

YouTube i Facebook zyskały użytkowników - w dół Google, Onet i WP

W grudniu 2012 roku YouTube i Facebook zanotowały spore wzrosty odwiedzalności wśród polskich internautów. Natomiast mniej użytkowników niż rok i miesiąc wcześniej miały Google oraz: Onet, WP, Gazeta.pl i Interia.

YouTube i Facebook zyskały użytkowników - w dół Google, Onet i WP

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwisy Google w grudniu ub.r. odwiedziło 490 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a 400 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast YouTube zyskał w skali roku 250 tys. polskich real users, a Facebook - 290 tys.

Mniejszą odwiedzalność niż rok wcześniej zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił 575 tys. użytkowników, Wirtualna Polska - 880 tys., Gazeta.pl - 340 tys., Interia.pl - 160 tys., a o2.pl - 840 tys. 550 tys. mniej real users niż w grudniu 2011 roku zanotowały strony Allegro, a aż o 2,96 mln mniej - NK.pl.

Za to aż 3,68 mln real users zyskały przez rok serwisy GG Network, przeskakując w rankingu o trzy miejsca w górę. Zasięg stron Ringier Axel Springer Polska wzrósł o 915 tys. real users, a witryn Muratora - o 625 tys. Natomiast serwisy Next Infor straciły 860 tys. użytkowników, przy czym wynika to głównie z kupna w sierpniu ub.r. Gotujmy.pl przez Edipresse Polska (więcej na ten temat).

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 952 63487,61% 
2youtube.com13 656 45470,58% 
3facebook.com13 423 79369,37% 
4Grupa Onet.pl12 790 62866,10%tak
5Grupa Wirtualna Polska - Orange11 555 31157,89%tak
6Grupa Gazeta.pl11 430 03959,07%tak
7Grupa Interia.pl11 201 45557,47%tak
8Grupa Allegro.pl11 120 35757,47%tak
9Grupa Wikipedia9 406 61348,61% 
10Grupa O2.pl9 081 44746,93%tak
11Grupa GG Network8 745 92445,20%tak
12Grupa Nk.pl8 225 30642,51% 
13Grupa Ringier Axel Springer5 905 74030,52%tak
14Grupa Polskapresse5 725 56929,59%tak
15Grupa Murator5 227 69327,02%tak
16Grupa Microsoft4 577 02023,65% 
17Grupa Spilgames4 497 02023,24% 
18Grupa Edipresse.pl4 178 56921,59%tak
19Grupa Next Infor4 122 96121,31%tak
20filmweb.pl3 901 28020,16%tak


Adres google.pl odwiedziło 740 tys. polskich użytkowników mniej niż w grudniu 2011 roku, a google.com - 340 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali roku 630 tys. real users, allegro.pl - 410 tys., wp.pl - 765 tys., nk.pl - prawie 3 mln, gazeta.pl - 315 tys., a interia.pl - 625 tys. Za to 540 tys. użytkowników zyskało chomikuj.pl.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 092 53183,17% 
2youtube.com13 656 45470,58% 
3facebook.com13 423 79369,37% 
4onet.pl11 783 60160,90%tak
5google.com11 644 72560,18% 
6allegro.pl 10 442 64953,97%tak
7wp.pl10 052 75251,95%tak
8wikipedia.org9 343 26348,29% 
9nk.pl8 186 25642,31% 
10gazeta.pl8 020 42841,45%tak
11interia.pl6 440 78833,29%tak
12chomikuj.pl6 388 90833,02%tak
13blogspot.com5 809 00230,02% 
14ceneo.pl4 956 73225,62%tak
15gry.pl4 428 00122,88% 
16filmweb.pl3 901 28020,16%tak
17blox.pl3 898 05420,14% 
18dobreprogramy.pl3 881 04220,06%tak
19babylon.com3 784 48719,56% 
20microsoft.com3 572 52118,46% 


Strony Allegro zanotowały ok. 130 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a serwisy Onetu - 490 mln mniej. Wirtualna Polska i Orange straciły 130 mln odsłon, Gazeta.pl - 40 mln, a o2.pl - 160 mln. Za to niewielki wzrost - 40 mln odsłon - osiągnęła Interia.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl4 897 784 30611 120 357
2Grupa Onet.pl2 338 155 84412 790 628
3Grupa Wirtualna Polska – Orange2 256 334 31511 555 311
4Grupa Interia.pl1 171 905 52311 201 455
5Grupa Gazeta.pl1 090 853 33511 430 039
6Grupa O2.pl896 179 4219 081 447
7plemiona.pl615 453 410229 094
8Grupa Spolecznosci.pl580 428 0372 651 529
9tablica.pl450 025 8172 674 822
10filmweb.pl252 086 2123 901 280

 

Serwisy sześciu czołowych wydawców zanotowały w skali roku spadki odwiedzalności, natomiast strony czterech kolejnych osiągnęły wzrosty. W drugiej dziesiątce zestawienia Filmweb.pl zyskał przez rok 265 tys. real users, a serwisy Edpiresse.pl (już z Gotujmy.pl) - 980 tys., natomiast strony Money.pl straciły 390 tys. użytkowników, dobreprogramy.pl - 260 tys.
 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl12 790 62866,10%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange11 555 31159,72%
3Grupa Gazeta.pl11 430 03959,07%
4Grupa Interia.pl11 201 45557,89%
5Grupa Allegro.pl11 120 35757,47%
6Grupa O2.pl9 081 44746,93%
7Grupa GG Network8 745 92445,20%
8Grupa Ringier Axel Springer5 905 74030,52%
9Grupa Polskapresse5 725 56929,59%
10Grupa Murator5 227 69327,02%
11Grupa Edipresse.pl4 178 56921,59%
12Grupa Next Infor4 122 96121,31%
13filmweb.pl3 901 28020,16%
14dobreprogramy.pl3 881 04220,06%
15Grupa Money.pl3 870 25220,00%
16Grupa Media Regionalne3 785 38219,56%
17Grupa TVN3 699 83919,12%
18Grupa Netshare3 035 79115,69%
19nokaut.pl2 959 30915,29%
20Grupa NextWeb Media2 836 22314,66%

Na stronach WP i Orange użytkownicy spędzili średnio po 15 minut więcej niż rok wcześniej, w serwisach Onetu - po 3 minuty więcej, a na stronach Allegro.pl - 19 minut więcej. Witryny o2.pl straciły pod tym względem prawie 9 minut, a Muratora - 27 minut. Natomiast na stronach Polskiego Radia przeciętny użytkownik przebywał ponad dwa razy dłużej niż w grudniu ub.r.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Wirtualna Polska - Orange71 798 06206:12:4811 555 311
2Grupa Onet.pl71 269 71105:34:1912 790 628
3Grupa Allegro.pl59 946 80005:23:2711 120 357
4Grupa Interia.pl46 390 58904:08:2911 201 455
5Grupa O2.pl25 736 62202:50:029 081 447
6Grupa Gazeta.pl24 613 32702:09:1211 430 039
7Grupa TVN19 680 25105:19:093 699 839
8Grupa Murator7 494 03501:26:015 227 693
9Grupa Spolecznosci.pl6 928 52602:36:472 651 529
10Grupa GG Network6 036 86500:41:258 745 924
11tablica.pl4 826 33801:48:162 674 822
12Grupa Eurozet4 443 28907:27:02596 359
13Grupa Polskie Radio4 263 90604:07:201 034 336
14plemiona.pl4 108 94317:56:08229 094
15kinomaniak.tv2 497 36201:45:211 422 364
16filmweb.pl2 295 31200:35:183 901 280
17wiocha.pl2 271 16001:31:041 496 501
18Grupa Polskapresse2 072 03200:21:435 725 569
19Grupa TVP2 054 86501:10:471 741 980
20Grupa Ipla1 996 97400:58:312 047 395

Windows Media Player miał 985 tys. uruchomień więcej niż w listopadzie ub.r., Skype - 30 tys. mniej, a GG - 210 tys. mniej. Nieznaczne spadki w skali miesiąca zanotowały Winamp i Ipla. Natomiast Windows Live Messenger zyskał 175 tys. uruchomień, a OpenFM stracił 130 tys.

Przed rokiem aplikacje były mierzone jeszcze w oparciu o starą metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, tylko aktywnych programów.

 

 

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp.nazwauruchomione aplikacje*uruchomione aplikacje (%)audyt site-centric
1Grupa Microsoft-Windows Media Player11 005 63256,88% 
2Grupa Microsoft-Komunikator Skype9 220 05947,65% 
3Grupa GG Network-Komunikator GG9 020 97946,62%tak
4Winamp3 453 96017,85% 
5Grupa Ipla-Ipla2 756 19914,24%tak
6Grupa Microsoft-Komunikator Windows Live Messenger1 556 0008,04% 
7RealPlayer1 547 5708,00% 
8OpenFM1 263 4686,53% 
9VLC media player1 218 3386,30% 
10iTunes787 3654,07% 
11Komunikator Facebook Messenger635 4153,28% 
12Grupa Google-Google Earth595 2593,08% 
13QuickTime525 6162,72% 
14Grupa Google-Aplikacja Google Desktop524 5462,71% 
15Foobar2000441 4242,28% 
16Komunikator AQQ398 7312,06% 
17KMplayer375 6691,94% 
18BestPlayer361 8041,87% 
19Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl350 1631,81%tak
20GOM Player256 4941,33% 

 

 


Liczebność próby: N= 11 848. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: YouTube i Facebook zyskały użytkowników - w dół Google, Onet i WP

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Skiper
Ile użytkowników w Polsce ma Twitter?!
odpowiedź
User
marcin
Onet w sensie zawartosci to dno ,bylo zle a jest tragicznie.
odpowiedź