YouTube testuje nowy format reklam - sprzedażowe tagi

Google eksperymentuje z nowym formatem reklam na YouTube. Ma on pomóc efektywnie sprzedawać produkty niemal z poziomu filmu w serwisie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
YouTube testuje nowy format reklam - sprzedażowe tagi

Z informacji podanych przez Bloomberga, które potwierdzili już przedstawiciele Google - platforma testuje z wybranymi twórcami na YouTube nowy format reklamowy.

Grupa youtuberów umieszcza przy pokazywanych na filmach produktach tagi. Po kliknięciu w tag, użytkownik może przejść od razu do strony, na której może kupić produkt zobaczony na wideo.  

Nowe formaty reklamy na YouTube

Nowa funkcja ma być scalona z ekosystemem usług zakupowych Google. Testy prowadzone są na razie we współpracy z platformą Shopify.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-play-pass-w-polsce-ile-kosztuje-jak-zainstalowac-i-korzystac-na-andriod ##

Google ma od każdej transakcji pobierać prowizję - na razie nie wiadomo jak dużą. Wiadomo, że youtuberzy decydujący się na wykorzystanie eksperymentalnego formatu reklamy nie będą musieli oznaczać sprzedażowym tagiem każdego produktu. Właściciel YouTube'a nie podaje na tym etapie, czy funkcja będzie dostępna na całym świecie ani jakie będą kryteria doboru twórców do kooperacji.

W drugim kwartale br. przychód Google z reklam spadł o ponad 8 proc., z 32,49 miliarda dolarów do 29,87 miliarda dolarów. To najsłabszy wynik od ponad dwóch lat i także pierwszy w historii spadek przychodów reklamowych giganta. Pogorszenie wyników nastąpiło z powodu pandemii koronawirusa, przez którą którą reklamodawcy znacząco obniżyli swoje nakłady na marketing.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"