YouTube zrezygnuje z formatu reklamy nakładki

YouTube ogłosił, że od 6 kwietnia zlikwiduje nakładki reklamowe na filmach. Platforma podkreśla, że nie chce widzom utrudniać oglądanie filmów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
YouTube zrezygnuje z formatu reklamy nakładki

YouTube poinformował, że od 6 kwietnia zlikwiduje nakładki reklamowe na filmach. Platforma stwierdziła, że likwiduje banery reklamowe „starszego formatu”, które pojawiają się i utrudniają oglądanie filmów, ponieważ „zakłócają oglądanie widzom”.

- Posunięcie to pomoże poprawić wrażenia widzów i „przenieść zaangażowanie na skuteczniejsze formaty reklam na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych” – twierdzi YouTube.

Platforma spodziewa się, że koniec formatu będzie miał niewielki wpływ na większość twórców, ponieważ nakładki reklamowe pojawiają się tylko na komputerach.

Pozostałe formaty dozwolone w odtwarzaczu wideo to te, które są odtwarzane przed, po lub w trakcie wideo; zachęcające do handlu elektronicznego reklamy typu „zobacz produkt”; i banery reklamowe na liście polecanych filmów.

Twórcy filmów często otrzymują wynagrodzenie tylko wtedy, gdy osiągną określone progi zaangażowania w reklamę, a niektórzy reklamodawcy płacili tylko za kliknięcie nakładek reklamowych, a nie tylko za wyświetlenie, więc prawdopodobne jest, że płatności za nakładki dla twórców były ograniczone.

Ponadto, gdy reklamy zawierają przyciski „pomiń”, twórcy nie otrzymują zapłaty, gdy użytkownicy zdecydują się pominąć reklamy.

 

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem