SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec sklepów pod szyldem Żappka. Żabka ujednolica format placówek bez obsługi

Bezobsługowe sklepy sieci Żabka nie będą już działać pod szyldem Żappka Store. Wszystkie zmienią nazwę na Żabka Nano - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Po ujednoliceniu marki sieć planuje ruszyć z działaniami promocyjnymi tego formatu sklepów.

Żabka pierwszy sklep autonomiczny uruchomiła w czerwcu 2021 r. po roku testów. Chociaż projekt nazywał się Żabka Nano, to sklepy otwierane były pod szyldem Żappka, takim samym jak nazwa aplikacji mobilnej sieci. Pod taką nazwą działały w centrach miast czy na osiedlach mieszkaniowych – spotkać je można w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach czy Sopocie.

Potem zaczeły powstawać też sklepy pod nazwą Żabka Nano. Takie placówki ruszyły np. w ramach wybranych placówkach Leroy Merlin i Decathlon jako tzw. sklep w sklepie czy w klubie fitness Zdrofit.

Obecnie sklepów bez obsługi w sieci Żabka jest już ponad 50. I firma zdecydowała się w końcu ujednolicić ich nazwę.

- Obecnie jesteśmy w trakcie ujednolicania nazw naszych sklepów tak, by docelowo wszystkie funkcjonowały pod szyldem Żabka Nano (część placówek działa jeszcze jako Żappka Store). Po zakończeniu tego procesu zamierzamy rozpocząć zintegrowane działania promocyjne formatu autonomicznego - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Żabka Polska.

Jak korzystać ze sklepu Żabka Nano?

Placówka Żabka Nano wykorzystuje metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do sklepu możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala i drzwi otworzą się automatycznie. Przy pierwszej wizycie klient podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzeniem zakupów. Gdy będzie już w środku, wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie.

Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

Placówki autonomiczne Żabki powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację.

Sieć Żabka posiada w Polsce ponad 8 tys. sklepów.

Dołącz do dyskusji: Koniec sklepów pod szyldem Żappka. Żabka ujednolica format placówek bez obsługi

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Danka
Totalna inwigilacja dążącą do depopoluacji. Tylko gotówka.
odpowiedź
User
bart
Nazwa "ŻaPPka" była po prostu bełkotliwa i czerstwa marketingowo. Dobrze że z tego zrezygnowano.
odpowiedź
User
PK
Sklepy nie dla wszystkich. Tylko dla tych co mają QR kod wytatuowany na czole.
odpowiedź