ZenithOptimedia: Rynek reklamy wzrośnie o 1,2 proc. w 2010 r. po spadku o 11,6 proc. w ub.r.

Polski rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 1,2% po spadku o 11,6% w ub.r., natomiast bardziej zauważalne ożywienie nastąpi dopiero w 2012 r. w związku z piłkarskim turniejem Euro 2012, wynika z komunikatu domu mediowego ZenithOptimedia. Według nich, kondycja rynku reklamy w 2010 roku nie zmieni się do III kwartału.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:
1 komentarz

"Kryzys ekonomiczny w 2009 roku odbił się 11,6% spadkiem całkowitej wartości rynku reklamy w stosunku do 2008 roku, lecz według prognoz ZenithOptimedia Polska - w całym roku 2010 rynek wzrośnie w niewielkim stopniu - jedynie o 1,2%. Oczekiwane ożywienie nastąpi dopiero w 2012 roku i będzie miało związek z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2012" - głosi komunikat.

Dominujący udział w rynku reklamowym zachowa w tym roku telewizja (52%), z kolei udział internetu zwiększy się do 13%.

"Internet to jedyne medium, które zanotowało wzrost w 2009 roku - dodatnia dynamika na poziomie blisko 9%. Prognozowany wzrost internetowego rynku reklamowego w 2010 roku to 13,6% w stosunku do roku 2009" - czytamy w komunikacie.

Kolejne miejsca pod względem udziału w rynku zajmą outdoor (9%), magazyny (10%) i dzienniki (8%).

"Dzienniki to medium, które najbardziej ucierpiało w kryzysowym 2009 roku (szacowana realna strata wartości rynku w porównaniu z rokiem poprzednim wynosi 24,3%). 2010 będzie okresem stabilizacji, aczkolwiek należy spodziewać się dalszego spadku wartości rynku gazet o 8,2%w stosunku do 2009 roku. Pierwsze wzrosty w tym segmencie rynku (prasa) spodziewane są dopiero w 2012 roku" - napisali analitycy.

Oczekują oni, że rynek magazynów w tym roku także będzie dalej tracił - szacunkowo 6,2% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Udział radia w rynku reklamowym ma wynieść w tym roku 7%, a kin - 1%, podało także ZenithOptimedia. Analitycy spodziewają się, że segment radiowy wzrośnie w 2010 r. o 1,1%, i będzie się systematycznie zwiększał. W dalszym ciągu widoczny będzie rozwój segmentu radia internetowego.  

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background
Komentarze (1)
TADTEZ kfddpervtbbc, [url=http://lkmxjurgoair.com/]lkmxjurgoair[/url], [link=http://oackyjslhkhe.com/]oackyjslhkhe[/link], http://wyuugepadomt.com/
15 lat temu

TADTEZ kfddpervtbbc, [url=http://lkmxjurgoair.com/]lkmxjurgoair[/url], [link=http://oackyjslhkhe.com/]oackyjslhkhe[/link], http://wyuugepadomt.com/

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

"Breslau" zadziałał lepiej niż "1670"? Netflix pod naporem polskich telewizji

"Breslau" zadziałał lepiej niż "1670"? Netflix pod naporem polskich telewizji