„Zgnilizna mózgu” anglojęzycznym słowem roku

„Brain rot”, zwrot oznaczający „zgniliznę, gnicie mózgu” został słowem roku według wydawcy największego anglojęzycznego słownika na świecie, Oxford University Press (OUP).

jd
jd
Udostępnij artykuł:
„Zgnilizna mózgu” anglojęzycznym słowem roku
Fot. Pixabay

W plebiscycie Oxford University Press głosowało 37 tysięcy osób. Wygrało „brain rot”, oznaczające pogorszenie  się stanu psychicznego lub intelektualnego osoby, która konsumuje nadmierne ilości internetowych, miałkich i bezcelowych treści. Zwrot odnosi się głównie do odbiorców, masowo korzystających z aplikacji społecznościowych.

“Zgnilizna mózgu” od miałkich treści w social mediach

Częstotliwość używania terminu „Zgnilizna mózgu” wzrosła o 230 proc. w latach 2023-2024 – uzasadniono wybór anglojęzycznego słowa roku Co ciekawe, w języku angielskim  „brain rot” znane było już w dziewiętnastym wieku. Już w 1854 roku Henry David Thoreau używał go w odniesieniu do krytyki społeczeństwa podważającego złożone idee intelektualne.

– „Zgnilizna mózgu” odnosi się do jednego z postrzeganych zagrożeń związanych z wirtualnym życiem i sposobem, w jaki wykorzystujemy nasz wolny czas. Wydaje się, że jest to kolejny rozdział w kulturowej rozmowie o ludzkości i technologii – komentuje Casper Grathwohl, stojący na czele Oxford Languages

W ubiegłym roku oksfordzkim słowem roku był „rizz”, oznaczający zdolność do naturalnego zauroczenia kogoś płci przeciwnej bez większych trudności

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska