SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Złote Spinacze 2017: najwięcej statuetek i Tytanowy Spinacz dla Big Picture, Ryszard Solski z tytułem Gwiazdy PR

W tegorocznym konkursie Złote Spinacze najwięcej statuetek oraz Tytanowego Spinacza otrzymała agencja Big Picture. Nagrodę Gwiazdy PR dla najbardziej zasłużonej w rozwoju branży osoby powędrowała do Ryszarda Solskiego, prezesa Solski Communications.

fot. Michał Gmitruk Article

W tym roku w 32 kategoriach konkursowych przyznano łącznie 77 spinaczy - 19 złotych,  26 srebrnych i 32 brązowe. Jedenaście nagród - najwięcej w konkursie - otrzymała agencja Big Picture. Komunikacja Plus zdobyła siedem spinaczy, po sześć trafiło do agencji Havas PR oraz Partner of Promotion. Po cztery nagrody zdobyły agencje Hill+Knowlton Strategies oraz Walk.

Przewodniczącą 72-osobowego jury tej edycji konkursu była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej oraz rzeczniczka prasowa w Nationale-Nederlanden.

W tym roku po raz pierwszy przyznano Nagrodę Publiczności, która trafiła do twórców projektu Premiera serialu kryminalnego Canal+ „Belfer” oraz Tytanowy Spinacz dla „najlepszego w konkursie”, którego zdobyła agencja Big Picture.

Od tego roku Związek Firm Public Relations będzie podczas gali ogłaszał nominacje do ZFPR Hall Of Fame. Po raz pierwszy wyróżnienie Gwiazda PR dla osoby szczególnie zasłużonej dla branży przyznano Ryszardowi Solskiemu, prezesowi Solski Communications.

 

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny
Brąz - KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej - Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
Łazarski - praktyczny wymiar kształcenia - Public Dialog, Uczelnia Łazarskiego

2. PR produktu
Złoto - Przegapiony lot – VML, Starcom, Dfusion
Srebro - Mamo, pić! - Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
Brąz - #podajdalej – Traficar, Walk

3. Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa
Złoto - ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu - Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny
Srebro - Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni - Komunikacja Plus, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja

4. Public Affairs i Lobbying
Złoto  - Choroba? Pracuję z nią! - Be Communications, United PR, Pracodawcy RP
Srebro - Pomoc dla chorego Konrada Krzemińskiego - Cohn & Wolfe
Brąz - #LookBeyondBorders - Big Picture, Amnesty International Polska, DDB&tribal

5. Kampania społeczna
Złoto - Niewidzialni – Walk, Fundacja Kapucyńska
Srebro  - Polska zamienia się w słuch - Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan
Brąz - Kolęda syryjskich i polskich rodzin - Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska

6. Komunikacja wewnętrzna
Złoto- RocaTeam. Dołącz do najlepszych - Imago Public Relations
Srebro - Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini – Linkleaders, Capgemini Polska
Każdy ma w sobie Ż. Zmiana kultury w Grupie Żywiec. - Grupa Żywiec
Brąz - Program Dobrowolnych Odejść w Rafako (PDO) - Attention Marketing

7. Event komercyjny
Złoto- IEM Katowice 2017. Największe esportowe wydarzenie w historii  - Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL)
Srebro - Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków - Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe
Brąz - Premiera Mitsubishi ASX 2017 - New Event Story

8. Event społeczny
Srebro - #BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam - Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
Brąz - Samotne wyjście na boisko - Agencja Reklamowa Dziadek do orzechów
Brąz - Weź je (na spacer) wszystkie! - Kava Studio

9. Launch produktu, usługi lub firmy
Złoto - Premiera serialu kryminalnego Canal+ „Belfer” - Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media
Brąz - Biała Gruba. Nowa kuchnia śląska pod mysłowickim ratuszem! - Pan Pikto
Semilac SPA for Men - Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media

10. Corporate Social Responsibility
Złoto - Program edukacyjny „Od uprawy do potrawy” - Garden of Words, Tesco Polska
Brąz - Charytatywny Musical Dingo – UBS
Brąz - Our People Round The World – eurobank, OSOM STUDIO

11. PR miejsca, miasta lub regionu
Srebro - Dzielnica Wisła - John Pitcher, M. St. Warszawa, FleishmanHillard Polska
Srebro - Dąbrowianie 2016. 100 lat. 100 fotografii. 100 historii - Media Partner

12. Social media
Złoto - Przegapiony lot – VML, dFusion, Starcom
Brąz - przyPiwie.net - społeczność pracowników Grupy Żywiec - Grupa Żywiec
Brąz - #LiniaProsta - Telewizja Lifetime

13. Business-to-Business PR
Złoto - Biznesowa strona esportu – Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska), Newzoo
Brąz - Brick Award 2017 - Hill+Knowlton Strategies Poland
Brąz - IV edycja Think Big - UPC Polska, MSLGROUP

14. PR finansowy i relacje inwestorskie
Brąz -  FAMUR i Kopex - przejęcie wbrew rynkowi - Imago Public Relations, CC Group

15. Media relations
Złoto - Premiera serialu kryminalnego Canal+ „Belfer” - Havas PR, nc+
Srebro- L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes - Big Picture, L'Oreal Paris Polska
Brąz - Conperio – relacje medialne trampoliną dla biznesu - Partner of Promotion

16. Employer Branding
Złoto - 10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! - Komunikacja Plus, Amazon Poland
Srebro - Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini – Linkleaders, Capgemini Polska
Srebro - Nowe centrum badawczo-rozwojowe Mondelēz International - Big Picture, Mondelez Polska 

17. Content Marketing – Branded Content
Złoto - Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS - Kanał na YouTube SWPS - Uniwersytet Humanistycznospołeczy
Brąz - Domifikacje.pl – Crowd Generated Content - Content Solutions
Brąz - Pojednanie - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska

18. Custom Publishing
Srebro - Dekorian Home. Twórcze spotkania z wnętrzami i designem - Home Sweet Home PR        
Srebro - Social newsletter dla pracowników Grupy Żywiec - Grupa Żywiec

Kategorie sektorowe:

1. Technologia, IT, telekomunikacja
Srebro - 10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! - Komunikacja Plus, Amazon Poland
Brąz - #BEPRESENT - Hill+Knowlton Strategies Poland, Maxus Warszawa, DDB&tribal
Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini – Linkleaders, Capgemini Polska

2. Finanse
Złoto -  Halo.Tato - Bank Zachodni WBK, Konrad Kruczkowski, haloziemia.pl
Brąz - Mastercard Capsule - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska, Posterscope Polska
Brąz- Superfotelik - Chroni na bank - Made in PR, Nest Bank

3. Uroda, higiena i wellness
Srebro -  L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes - Big Picture, L'Oreal Paris Polska
Srebro - Semilac SPA for Men - Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media

4. Sektor spożywczy
Srebro - Mamo, pić! - Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
Brąz - Nowe centrum badawczo-rozwojowe Mondelēz International - Big Picture, Mondelez Polska

5. Kultura i media
Srebro - Premiera serialu kryminalnego Canal+ „Belfer” - Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media    
Brąz -  Koalicja Miast dla Kultury - Komunikacja Plus, Biuro Festiwalowe Impart 2016    
Brąz - Pojednanie - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska 

6. Medycyna i zdrowie
Złoto -  Choroba? Pracuję z nią! - Be Communications, United PR, Pracodawcy RP
Srebro -  Maxigra Go - porozmawiajmy o seksie - Polpharma
Srebro - Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą - Nutricia Medyczna

7. Sport
Złoto - KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej - Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
Srebro - #BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam - Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
Brąz -  Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków - Komunikacja Plus, Wrocławski Brąz - Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe  

8. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Złoto - Droga do Oscara - występują: Warsaw Spire i plac Europejski - Partner of Promotion, Ghelamco Poland    
Srebro -  Kolekcja IKEA PS 2017 IKEA - Garden of Words, Hash.FM, Kalicińscy.com
Brąz - RocaTeam. Dołącz do najlepszych - Imago Public Relations 

9. Przemysł i infrastruktura
Złoto -  Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni - Komunikacja Plus, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja
Srebro - ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu - Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny    
Brąz -  Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO) - Attention Marketing

10. Motoryzacja i transport
Srebro - Traficar – Nowy rozdział w historii polskiej motoryzacji – Traficar, Walk
Brąz -  Premiera Mitsubishi ASX 2017 - New Event Story        
Brąz - Pociąg pełen gwiazd - Łódzka Kolej Aglomeracyjna     

11. NGO i sektor publiczny
Srebro -  #LookBeyondBorders - Big Picture, Amnesty International Polska
Kolęda syryjskich i polskich rodzin - Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
Brąz -  Polska zamienia się w słuch - Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media,  Change/Serviceplan 

Kategorie specjalne

1. Kreatywność
Złoto - Niewidzialni – Walk, Fundacja Kapucyńska

2. Efektywność
Złoto - Kolęda syryjskich i polskich rodzin - Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska 

3. Research&Insight
Złoto - RocaTeam. Dołącz do najlepszych - Imago Public Relations

Tytanowy Spinacz: Big Picture
Gwiazda PR: Ryszard Solski
Nagroda Publiczności: Premiera serialu kryminalnego Canal+ „Belfer” - Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media

Audytorem konkursu jest KPMG.Organizatorem konkursu jest Związek Firm Public Relations.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2017: najwięcej statuetek i Tytanowy Spinacz dla Big Picture, Ryszard Solski z tytułem Gwiazdy PR

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl