SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Złote Spinacze 2021:100 nagród, 24/7Communication z Tytanowym Spinaczem. Grzegorz Szczepański Gwiazdą PR

W tegorocznej XIX edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication. Gwiazdą PR został Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland.

Article

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.

W tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze jury przyznało 111 nominacji. Najwięcej zdobyły agencje 24/7Communication (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (po 7 nominacji).

24/7Communication z Tytanowym Spinaczem, 25 Złotych nagród

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication (8 nagród). Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland (7 statuetek), zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus (7 nagród).

Podczas Gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum! Nagrodzono projekt „Hejter za dychę” zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.

W tym roku, nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!” zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów.

Grzegorz Szczepański Gwiazdą PR

Zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadził dziennikarz radiowy i telewizyjny Michał Kempa.Konkurs organizuje Związek Firm Public Relations.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.


Złote Spinacze 2021 - pełna lista nagrodzonych

Kategorie główne:

PR korporacyjny

ZŁOTO

Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker

BRĄZ

Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ

W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

PR produktu

ZŁOTO

T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO

Moc wiesiołka / Labcon, Adamed

BRĄZ

Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

Issue management i komunikacja kryzysowa

BRĄZ

Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ

Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

Advocacy i Public Affairs

SREBRO

Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO

Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ

Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

BRĄZ

Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu

Kampania społeczna

ZŁOTO

Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO

Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

SREBRO

Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

BRĄZ

Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life

PR pro bono

ZŁOTO

#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

SREBRO

Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

Covid-19 PR Response

ZŁOTO

Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

SREBRO

Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ

Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

SREBRO

People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska

SREBRO

Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB

BRĄZ

Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event komercyjny

ZŁOTO

OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age

SREBRO

Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

BRĄZ

T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event społeczny

ZŁOTO

Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO

27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

BRĄZ

Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma

Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO

KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

SREBRO

Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

BRĄZ

Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO

Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ

Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

BRĄZ

SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

PR miejsca, miasta lub regionu

BRĄZ

A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków

BRĄZ

E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine

BRĄZ

Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

Social media

ZŁOTO

Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

SREBRO

Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ

To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly

BRĄZ

#ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

Business-to-Business PR

ZŁOTO

Don't Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

SREBRO

GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

BRĄZ

Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

PR finansowy i relacje inwestorskie

ZŁOTO

INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR

SREBRO

4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR

BRĄZ

Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

Media Relations

ZŁOTO

„Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline

SREBRO

Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ

50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations

Employer Branding

ZŁOTO

ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO

Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic

SREBRO

O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC

Content marketing - branded content

ZŁOTO

OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

SREBRO

Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

SREBRO

Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

BRĄZ

E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

Custom Publishing

SREBRO

Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

„Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska

BRĄZ

GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO

„Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska

SREBRO

T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO

Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ

Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

Finanse

SREBRO

eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon

SREBRO

CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency

BRĄZ

SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"

Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO

Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ

Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble

BRĄZ

#WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma

Moda i styl życia

ZŁOTO

Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ

Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia

BRĄZ

Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

Sektor spożywczy

ZŁOTO

Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

SREBRO

Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

BRĄZ

E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

Kultura i media

ZŁOTO

KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

BRĄZ

Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

BRĄZ

27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

Medycyna i zdrowie

BRĄZ

HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication

BRĄZ

Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO

Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency

SREBRO

Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

BRĄZ

Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO

ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO

Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

BRĄZ

Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

Motoryzacja i transport

SREBRO

TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility

BRĄZ

OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

BRĄZ

Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

SREBRO

#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska

Kategorie specjalne:

Kreatywność

ZŁOTO

OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

Efektywność

ZŁOTO

Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

Research&Insight

ZŁOTO

Bariery do kariery / Clue PR

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2021:100 nagród, 24/7Communication z Tytanowym Spinaczem. Grzegorz Szczepański Gwiazdą PR

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lipa
Nagrody dla PR? Przecież to absurd. To nie reklama. PR robi się na zapleczu i w cieniu. W USA mówi się, że dobry PR nie ma wizytówki. Kolejna impreza gdzie towarzystwo wzajemnej adoracji nawzajem się nagradza :)
odpowiedź
User
praktyk PR
Na zapleczu to robi się lobbying i ustawki w stylu agencji takich jak R4S. Prawdziwy PR jest transparentny, a najlepsze praktyki zasługuja na ich promowanie. Tak właśnie wykuwa się branżowe standardy i trzeba się cieszyć, że w Polsce mamy taki konkurs i Galę, która jest prawdziwym świętem profesjonalizmu w tej branży.
odpowiedź
User
rany
Śmiechu warte, więcej nagród niż projektów. Tylko o projektach nikt nie słyszał. Wyjątkowe kółko wzajemnej adoracji.
odpowiedź