Związkowcy w TVP chcą po tysiąc zł na Wielkanoc dla każdego pracownika

Dwa związki zawodowe działające w Telewizji Polskiej chcą, żeby wszystkim pracownikom przyznano po tysiąc złotych brutto dodatku na Wielkanoc. Uzasadniają to wysoką inflacją - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W piśmie do prezesa Telewizji Polskiej o jednorazowy dodatek w wysokości tysiąca złotych brutto zwróciły się Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP „Wizja” oraz Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Radia i Telewizji.

Przywołały dane GUS o inflacji konsumenckiej w styczniu br., która wyniosła 17,2 proc. - Jak podał GUS, rok do roku żywność w styczniu 2023r. podrożała o 20,7 proc., wydatki na mieszkanie o 20,7 proc., w tym nośniki energii o 34 proc. Transport podrożał o 16 proc., w tym paliwa o 18,7 proc. Najczęściej kupowane przez Polaków produkty codziennego użytku zdrożały średnio o 20 proc. papier toaletowy o 47 proc., banany o 45 proc., jajka o 41 proc. - wyliczono.

„Za zarobione pieniądze możemy kupić dużo mniej”

Dodano, że średnie wynagrodzenie brutto według GUS w styczniu br. wynosiło 7 329,96 zł. - Oznacza to, że średnia krajowa może rośnie, ale jej realna wartość znacząco maleje. Mimo podwyżek za zarobione pieniądze możemy kupić dużo mniej niż przed rokiem - podkreślili związkowcy.

- Przyznanie świątecznego świadczenia pieniężnego byłoby gestem dobrej woli Kierownictwa Spółki w stosunku do Pracowników i miłym prezentem dla nich - zaznaczyli.

Organizacje pracownicze chcą również, żeby z 300 do 600 zł brutto podwyższono dodatek dla pracowników Telewizji Polskiej z niepełnosprawnościami, uczestniczących w programie „Pełnosprawne Partnerstwo”. W osobnym piśmie zwróciły uwagę, że obecna kwota została ustalona dziewięć lat temu, a w tym okresie znacząco wzrosły zarobki.

Program „Pełnosprawne Partnerstwo” na aktualnych warunkach będzie trwał do końca maja.

Bez dodatku dla pracowników TVP na Boże Narodzenie

W listopadzie ub.r. „Wizja” i Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Radia i Telewizji zwróciły się do władz Telewizji Polskiej o wprowadzenie podwyżki inflacyjnej, waloryzowanej co kwartał, oraz wypłatę każdemu pracownikowi tysiąc zł brutto na Boże Narodzenie. Postulaty nie zostały zrealizowane przez nadawcę.

Natomiast pracownicy etatowi Telewizji Polskiej z minimum rocznym stażem dostali w listopadzie od 0,5 do 2 tys. zł brutto nagrody jubileuszowej z okazji 70-lecia firmy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-cud-zycia-wielkanoc-jacek-kurski-koncert,7169674905602177a ##

Pod koniec lutego władze TVP zaczęły rozmowy z przedstawicielami „Solidarności” w sprawie postulowanej podwyżki wynagrodzeń. Związkowcy chcą, żeby firma zwiększyła budżet na wynagrodzenia o 16,1 proc. W rozmowach nie uczestniczą „Wizja” i Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Radia i Telewizji.

W TVP prawie 3 tys. pracowników

Na koniec 2021 r. zatrudnienie w Telewizji Polskiej wynosiło 2 889 etatów, o 53 więcej niż rok wcześniej. Zasadnicze wynagrodzenie brutto zwiększyło się o 6,7 proc. do 10 491 zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/szef-rada-media-narodowe-prosi-media-publiczne-o-dokumentowanie-grozb,7169675138586753a ##

W planie finansowym na 2022 r. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę miały też pójść koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu