Audi i Toyota najbardziej zaufanynymi markami samochodów, Orlen liderem wśród stacji paliw

Audi i Toyota to marki samochodów, którym Polacy ufają najbardziej. Najchętniej tankujemy na stacjach benzynowych należących do PKN Orlen. Jednocześnie nie mamy zaufania do sprzedawców samochodów - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

km
km
Udostępnij artykuł:

Laureatem Złotego Godła w kategorii "Samochód" została w tym roku marka Audi (Grupa Volkswagen), która awansowała z 4. pozycji zajmowanej rok wcześniej, otrzymując 13% głosów. Drugą najczęściej wskazywaną była marka Volkswagen, która uzyskała 10% głosów, a trzecią – Toyota (9%). Marka Audi doceniona została przez respondentów przede wszystkim za jakość oraz silny wizerunek.

Laureatem Kryształowego Godła w tej kategorii została marka Toyota, która uzyskała najwyższe noty za takie atrybuty jak stosunek wartości do ceny czy społeczna odpowiedzialność.

grafika
grafika

39% Polaków zadecydowało, że w kategorii "Stacja benzynowa" marką najbardziej godną zaufania jest Orlen, która powtórzyła sukces z ubiegłych lat i otrzymała Złote Godło. Drugą najczęściej wymienianą marką była BP (18%), a trzecią – Shell (13%).

Markę Orlen respondenci docenili w szczególności za silny wizerunek, natomiast markę Bliska za stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta, dzięki czemu marka ta zdobyła Kryształowe Godło.

grafika
grafika

Tylko 15% respondentów z Polski zadeklarowało, że darzy zaufaniem sprzedawców samochodów (tylko politycy uzyskali niższy wynik - 3%). Polacy nie są odosobnieni w swoich deklaracjach – większość Europejczyków nie darzy zaufaniem przedstawicieli tego zawodu, z których na przedzie znajdują się Portugalczycy (90% z nich nie ufa sprzedawcom samochodów) oraz Francuzi (87%).

grafika
grafika

Ponadto marki Orlen i Toyota - odpowiednio w kategorii "Stacja benzynowa" i "Samochód" - zostały uznane markami o najlepszej reputacji ekologicznej.

grafika

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"