Obecnie w urządzeniach mobilnych czy samochodach elektrycznych stosowane są baterie litowo-jonowe lub litowo-polimerowe, które jednak mają swoje wady w postaci mocno ograniczonej pojemności i wydajności.
Zespół naukowców z uniwersytetu Monash w Melbourne w Australii zapowiedział zakończenie prac laboratoryjnych nad nowym typem ogniwa litowo-siarkowego. W akumulatorze zastosowano nowy model wiązań międzycząsteczkowych w katodach siarkowych wzorowany na strukturze wykrytej w latach 70. ubiegłego wieku w procesie wytwarzania detergentów w proszkach do prania.
Opracowana przez Australijczyków bateria ma pozwalać np. na zasilanie smartfona przez okres do 5 dni po jednym naładowaniu, z kolei auto elektryczne wyposażone w zestaw nowatorskich akumulatorów może pokonać dystans ok. tysiąca kilometrów.

Niemiecki Instytut Fraunhofera wyprodukował już prototyp nowego ogniwa litowo-siarkowego. Na 2020 r. zaplanowano wszechstronne testy wynalazku. Na razie jednak nie wiadomo kiedy w przybliżeniu bateria miałaby trafić do masowej produkcji i ostatecznie znaleźć się na rynku.
Oprócz naukowców z Australii własny nowy typ baterii o większej trwałości i wydajności opracowali także w połowie ub.r. badacze z uniwersytetu Stanforda w USA.











