Właściciel AXN: Chcemy się dalej rozwijać w Polsce. Będzie nowy szef programowy

Firma Antenna Group, właściciel Antenna Entertainment, nadawcy kanałów AXN, przeprowadziła zwolnienia w polskim oddziale. Kim Poder, COO Antenna Group i CEO Antenna Entertainment, zapewnia jednak, że nadawca nie zniknie z naszego kraju. - Jesteśmy w Polsce, bo mamy wobec niej długofalowy plan i chcemy się tu dalej rozwijać. W miarę rozwoju stworzymy w Polsce nowe stanowiska - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Antenna Group przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej w październiku 2021 r. W Polsce zmiana objęła filmowo-serialowe stacje: AXN, AXN Black, AXN White, AXN Spin i serwis streamingowy AXN Now.

- Firma przechodzi restrukturyzację, która ma zoptymalizować organizację i zwiększyć wydajność procesów. Celem tych zmian jest zapewnienie lepszej struktury wewnątrz firmy, z przejrzystszym zakresem ról i obowiązków na wszystkich poziomach. Poza tym pragniemy osiągnąć wydajność, która pozwoli nam zwiększyć inwestycje w regionie. Restrukturyzacja miała wpływ nie tylko na Polskę, lecz na wszystkie kraje, w których Antenna Entertainment prowadzi działalność - mówi Wirtualnemedia.pl Kim Poder, COO Antenna Group i CEO Antenna Entertainment.

Wcześniej, już latem decyzję o odejściu z polskiego oddziału AXN podjął Przemysław Czajkowski, pracujący jako programming manager.

- Stanowisko kierownika programowego zostanie obsadzone pod koniec lutego. Jest to kluczowe stanowisko, dzięki któremu lokalne preferencje mogą znaleźć odzwierciedlenie w produkcie. A to pozwala nam sprostać oczekiwaniom polskich widzów. Z tego samego powodu kontynuujemy również współpracę z miejscowymi ekspertami i agencjami - mówi Poder.

Antenna Entertainment: Polski rynek jednym z kluczowych

Kim Poder podkreśla, że Antenna Group, której częścią jest Antenna Entertainment, właściciel AXN od 2021 roku, jest obecna na wielu rynkach w branży mediów i rozrywki, a Polska jest jednym z tych kluczowych. Wymienia kilka powodów.

- Jest to rynek o dużej populacji, który oferuje wspaniałe możliwości rozwoju. Jego krajobraz medialny jest bowiem rozwinięty, ale nie tak dojrzały jak w niektórych krajach Europy Zachodniej. Szukamy nowych możliwości w Polsce jak i w regionie. Uważamy, że jesteśmy atrakcyjnym właścicielem nowych zasobów medialnych, ponieważ potrafimy wykorzystywać synergie pomiędzy różnymi rynkami i domenami biznesowymi. Dodatkowo wnosimy wartości i kompetencje, które wynikają z ponad 35 lat świadczenia usług dla widzów i słuchaczy, a co ważniejsze, nasi właściciele są skłonni dokonywać inwestycji i dysponują koniecznymi do tego środkami - przekonuje Poder.    Inwestycje mają dotyczyć kontentu. Już w maju ub.r.  Antenna Entertainment podpisała umowę licencyjną, w ramach której koncern Paramount dostarczy ponad 2 tys. godzin filmów i seriali, m.in. do stacji AXN w Polsce.

- Staramy się jeszcze bardziej wyróżnić nasze cztery kanały AXN w Polsce za sprawą nowych, wyjątkowych produkcji. Aby osiągnąć ten cel, w 2024 roku skupimy się głównie na pozyskiwaniu seriali i filmów z najlepszych amerykańskich studiów oraz dostarczaniu polskim widzom jak najlepszych treści rozrywkowych. Nie chodzi tu tylko o inwestycje w same programy. Musimy również zoptymalizować naszą  strategię marketingową, żeby pokazać widzom, jak dużo świetnych pozycji programowych mamy w ofercie - mówi group chief operating officer w Antenna Group i CEO Antenna Entertainment. 

Celem firmy emisja kolejnych kanałów AXN w HD   Kim Poder podtrzymuje plan przejścia wszystkich kanałów AXN w Polsce na emisję w HD. Obecnie w jakości SD nadają jeszcze AXN White i AXN Black. -  Jest to zdecydowanie jeden z naszych celów i prowadzimy na ten temat rozmowy z partnerami - dodaje.

W 2022 roku platforma satelitarna Canal+ zdegradowała stacje AXN, przesuwając je na dalsze pozycje na liście kanałów, ale dalej można je oglądać. Gorzej mają klienci Orange Polska, bo z oferty tego operatora stacje AXN zniknęły całkowicie.

- W Polsce prowadzimy ścisłą współpracę z Polsatem, Canal+ oraz Play, ale oczywiście z chęcią znów zaoferowalibyśmy nasze kanały klientom Orange. Choć nie jest to kluczowe dla naszej strategii, zawsze staramy się umacniać naszą pozycję na rynku - mówi Poder.

W Polsce AXN zadebiutował w 2003 roku. Był kiedyś w czołówce kanałów tematycznych w naszym kraju. W 2006 roku pojawiły się AXN Crime i AXN SciFi, które w 2013 roku zmieniły nazwę na AXN White i AXN Black. W 2012 roku nad Wisłą pojawił też AXN Spin.

Z danych Nielsena wynika, że w 2022 roku AXN miał 0,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym, AXN Black i AXN White po 0,08 proc., natomiast AXN Spin - 0,03 proc

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych