Bardzo dobry kwartał BRE. Jedna marka i nowa strategia

Rosnąca dochodowość i wysoka efektywność to główne czynniki napędzające wynik Grupy BRE Banku w drugim kwartale bieżącego roku. Zysk netto wyniósł niemal 320 mln złotych, przy wskaźniku kosztów do dochodów równym 43,5 proc. Bank ogłosił także nową strategię, której jednym z głównych założeń jest połączenie wszystkich dotychczas oferowanych usług pod jedną, wspólną marką mBanku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- W drugim kwartale 2012 roku po raz kolejny udało nam się utrzymać dobrą formę z poprzednich okresów. Rozwój biznesu w oparciu o akwizycję klientów w obu głównych liniach biznesowych, a także solidny cross-seling, przynosi wymierne efekty – mówi Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku. – Dobre wyniki w połączeniu z nową strategią pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość, mimo że niewątpliwie w bankowości nadchodzą trudniejsze czasy. Dzięki nowej strategii, będziemy na nie przygotowani – dodaje.

Przychody z działalności podstawowej Grupy BRE Banku wzrosły w II kwartale o niemal 3 proc. i ukształtowały się na poziomie 784 milionów złotych. Wynik odsetkowy zanotował tym razem solidny wzrost, o 5 proc., podczas gdy wynik z tytułu opłat i prowizji zanotował nieznaczny, 2-proc. spadek.

Swój solidny poziom utrzymały także wskaźniki wypłacalności – wskaźnik CAR wyniósł 14,8 proc., a Core Tier I 10,1 proc. Kontynuacja ostrożnej polityki zarządzania ryzykiem pozwoliła z kolei utrzymać koszty ryzyka na poziomie 65 punktów bazowych.

Bankowość korporacyjna i inwestycyjnaSegment Korporacje i rynki finansowe  zanotował w II kwartale 2012 zysk brutto na poziomie ponad 172 mln złotych. Jest to wynik wyższy o 87 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. Linia biznesowa Klienci korporacyjni i instytucje zarobiła pomiędzy kwietniem a czerwcem br. ponad 130 mln złotych brutto, co przekłada się na 251,4 mln zysku brutto w I półroczu. To niemal 2,5-krotny wzrost w ciągu roku. W tym czasie liczba klientów bankowości korporacyjnej BRE Banku zwiększyła się o ponad tysiąc do poziomu 14,6 tys.

- To niezmiernie istotne, że nasze założenia strategiczne przekładają się na konkretne rezultaty. Bankowość transakcyjna i sprzedaż instrumentów rynku finansowego stanowią coraz większą część naszego biznesu – mówi Przemysław Gdański, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości korporacyjnej. - Wymierny efekt przynosi także realizacja projektów finansowania strukturalnego. Nadal zamierzamy też prowadzić aktywną akwizycję klientów – dodaje.

W czerwcu BRE Bank jako jeden z trzech pierwszych banków w Polsce umożliwił klientom korporacyjnym dokonywanie przelewów natychmiastowych za pomocą systemu Elixir Express. Wcześniej, 29 kwietnia, wraz z wejściem ustawy deweloperskiej, bank włączył do swojej oferty rachunki powiernicze dla deweloperów. W fazę realizacji wszedł także projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych, w ramach którego BRE Bank wyemituje w najbliższych latach 700 tys. kart przedpłaconych uprawniających mieszkańców Górnego Śląska do korzystania m.in. z transportu publicznego.

Bankowość detalicznaW II kwartale br. dochodowość linii Bankowość Detaliczna Grupy BRE Banku  wzrosła. Wynik brutto segmentu osiągnął poziom niemal 230 mln złotych. W porównaniu do analogicznego okresu 2011 rok jest to wzrost o 1,1 proc. (po wyłączeniu transakcji sprzedaży portfela kredytów niehipotecznych w II kw. 2011). W ciągu ostatnich czterech kwartałów marki detaliczne BRE Banku – mBank i MultiBank – pozyskały łącznie 200 tys. nowych klientów i obecnie obsługują 4 mln klientów, w tym ponad 400 tys. mikroprzedsiębiorstw.

- mBank i MultiBank nie tylko zarabiają, ale i dostarczają klientom kolejne innowacyjne rozwiązania. Dzięki temu udaje nam się pozyskiwać kolejnych klientów, zwiększać cross-selling do istniejącej już bazy, a także inwestować w rozwój oferty – mówi Cezary Kocik, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.

W maju bank wprowadził na rynek nowatorski program oszczędnościowy – mSaver i MultiSaver - który pozwala odkładać pieniądze automatycznie, podczas ich wydawania.  Tylko w ciągu pierwszych 45 dni z produktu skorzystało 32 tys. klientów. W kwietniu mBank i MultiBank wprowadziły do oferty także prestiżową kartę World MasterCard. Udogodnienia nie ominęły również mikroprzedsiębiorców, którym zaoferowano możliwość dzierżawy terminali płatniczych na preferencyjnych warunkach, a także możliwość otworzenia konta firmowego na podstawie dowodu osobistego.

W kolejną fazę wszedł projekt nowego mBanku, którego celem jest m. in. stworzenie nowego serwisu transakcyjnego banku. Docelowo, zastąpi on obecną platformę. Z kolei MultiBank zdobył pierwsze miejsce w rankingu jakości obsługi w placówkach bankowych, tym razem w badaniu „Jakość na Bank” opracowanym przez TNS Polska. Doradcy MultiBanku zostali docenieni m.in. za umiejętność analizy potrzeb klientów.

Nowa strategia - jedna markaBRE zatwierdził nową strategię spółki na lata 2012-2016. Z punktu widzenia banku, jej głównym celem jest przekształcenie organizacji w jeden organizm, czego wyrazem będzie kontynuowanie działalności pod wspólną marką mBanku. W konsekwencji najcenniejszy i najbardziej rozpoznawalny brand w Grupie BRE – zarezerwowany dotąd dla bankowości elektronicznej – zastąpi docelowo pozostałe marki Grupy (BRE Bank, MultiBank).

– Chcemy jeszcze bardziej skoncentrować się na obsłudze klientów, co w bankowości stało się głównym źródłem przewagi konkurencyjnej  – zapowiada Cezary Stypułkowski. –  Po przyjęciu wspólnej marki stworzymy sieć uniwersalnych oddziałów, zapewniających efektywną obsługę wszystkim klientom - od indywidualnych aż po duże firmy – dodaje. Zdaniem Stypułowskiego, unifikacja marki spowoduje także szereg pozytywnych zmian wewnątrz organizacji.

Wśród głównych celów finansowych nowej strategii BRE znajduje się m.in. poprawa struktury bilansu w oparciu o zwiększenie udziału finansowania działalności z depozytów klientów. Cele biznesowe to przede wszystkim wzmocnienie pozycji Grupy w sektorze średnich i dużych firm, a w bankowości detalicznej utrzymanie statusu lidera w obszarze innowacyjnych technologii oraz jakości obsługi klientów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+