Barometr Providenta: Zrozumiały przekaz reklamy finansowej ma bardzo duże znaczenie dla konsumentów

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, Provident – największa firma pożyczkowa w Polsce, przygotowała badanie o zrozumieniu reklamy produktów finansowych przez polskich konsumentów. Jak wynika z Barometru Providenta, niezależnie od wykształcenia czytelność przekazu ma bardzo duże znaczenie dla konsumentów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Reklama jest często pierwszym kontaktem firmy z konsumentem i ma ona duży wpływ na podjęcie przez konsumenta decyzji zakupowej. Jak wynika z badania Barometr Providenta – cyklicznego badania Polaków, 53 proc. badanych ocenia, że zrozumiały sposób przekazywania informacji w reklamach firm z sektora finansowego jest ważniejszy niż w przypadku reklam firm z innych sektorów. Natomiast jedynie 6 proc. respondentów przyznaje, że zrozumiały przekaz w reklamach finansowych jest dla nich mniej istotny niż w reklamach produktów z innych sektorów.

Powodem tak wyraźnej uwagi przyznawanej reklamom z sektora finansowego jest fakt, że korzystanie z produktów finansowych wiąże się z potencjalnie dużym ryzykiem ponoszonym przez klienta – ocenia Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

42 proc. badanych przyznaje, że czytelność przekazu reklamy finansowej jest dla nich najważniejsza, ponieważ dotyczy bezpośrednio bezpieczeństwa ich pieniędzy. 36 proc. respondentów konieczność przekazywania informacji w sposób zrozumiały, uzasadnia przekonaniem o trudności tematyki finansowej. Co 3 Polak uważa natomiast, że przekazywanie informacji w sposób zrozumiały ma przede wszystkim zapobiegać wprowadzaniu klientów w błąd. np. poprzez zawyżanie zysków z lokat lub zaniżanie kosztów pożyczek i kredytów.

Co ciekawe, poziom wykształcenia w niewielkim stopniu różnicuje odpowiedzi. Osoby z wyższym wykształceniem bardziej zwracają uwagę na zrozumiały przekaz, ponieważ może mieć on wpływ na ich finanse. Osoby z niższym wykształceniem (zawodowe, podstawowe) oczekują zrozumiałego przekazu, ponieważ są przekonane o skomplikowaniu tematyki finansowej podsumowuje Przemysław Kasza.

O Światowym Dniu Konsumenta

15 marca po raz 17 będziemy obchodzić w Polsce Światowy Dzień Konsumenta. Początki tej inicjatywy sięgają roku 1982, w którym ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych John Kennedy wygłosił słynne przemówienie w odniesieniu do ustawy o ochronie praw konsumenta. Podczas niego Kennedy sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa oraz reprezentacji. To wtedy również padło słynne stwierdzenie "Konsumenci to my wszyscy". Na pamiątkę tego wydarzenia w 1983 roku została powołana inicjatywa Światowego Dnia Konsumenta. W Polsce po raz pierwszy obchodziliśmy to święto w 2000 roku.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 04-06.03.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"