W okresie od 6 września 2010 r. do 16 czerwca br. serial “Barwy szczęścia”, emitowany w TVP 2 od poniedziałku do czwartku o 20.10, oglądało średnio 4,62 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Udział stacji w czasie emisji produkcji wyniósł 29,39 proc. w grupie 4+ i 25,51 proc. w komercyjnej 16-49. W sezonie 2009/2010 oglądalność “Barw” była wyższa i wyniosła 4,76 mln osób, a ich udział uplasował się na poziomie odpowiednio 30,26 proc. i 27,50 proc.
Z kolei nadawany o tej samej porze na antenie TVN konkurencyjny serial “Na Wspólnej” śledziło w tym okresie 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 21,88 proc. udziału w grupie 4+ i 21,95 proc. w 16-49. Rok wcześniej obyczajowa produkcja gromadziła 3,56 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 22,59 proc. i 22,27 proc.

Najchętniej oglądany odcinek „Barw szczęścia” w badanym okresie wyemitowano 15 lutego br. – zobaczyło go 5,51 mln widzów. Wszystkie 10 najpopularniejszych odcinków tej produkcji przekroczyło granicę 5 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądany epizod “Na Wspólnej” zgromadził 4,24 mln osób (pokazano go 23 lutego br.). Granicę 4 mln widzów przekroczyły tylko trzy odcinki tego serialu.
Wpływy reklamowe wokół „Barw szczęścia” wyniosły 101,8 mln złotych, zaś przy „Na Wspólnej” były ponad dwa razy wyższe (207,7 mln złotych), z tymże TVP 2 nie mogła przerywać swojego serialu reklamami (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Oba seriale miały bardzo zbliżone profile widowni. Oglądały je przede wszystkim kobiety (po 67 proc.), osoby powyżej 50. roku życia, ponad połowę ich widowni stanowiły osoby z wykształceniem podstawowym. “Barw szczęścia” cieszyły się największą popularnością na wsi i w średnich miastach, a “Na Wspólnej” oglądano głównie w ośrodkach miejskich.

“Barwy szczęścia” i “Na Wspólnej” mają teraz wakacyjne przerwy. Nowe ich odcinki pojawią się w telewizji we wrześniu br.











