Bez zwolnienia z VAT dla niektórych usług pocztowych

Ministerstwo Finansów zapowiada wyeliminowanie zwolnienia z VAT dla usług pocztowych świadczonych przez operatora publicznego (Pocztę Polską), które nie mają charakteru powszechnego. To krok we właściwym kierunku. Od ponad dwóch lat walczymy o zapewnienie prywatnym firmom uczciwych warunków do konkurowania w tej branży - uważa PKPP Lewiatan.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

„Ogólnopolski Związek Pracodawców – Niepublicznych Operatorów Pocztowych od dawna podejmuje starania mające na celu dostosowanie prawa podatkowego w obszarze rynku usług pocztowych do prawa Unii Europejskiej, dlatego zmianę podejścia Ministerstwa Finansów do problematyki opodatkowania usług pocztowych przyjmujemy z uznaniem i satysfakcją” – mówi Wiesław Klimaszewski, prezes Związku.

„Walkę o polski rynek pocztowy rozpoczęliśmy na długo przed planowaną liberalizacją, zakładając, że do tego czasu ujednolicone zostaną wewnętrzne procedury i przepisy, które jednocześnie będą spójne z doktryną prawa europejskiego. Nie możemy pozwolić, by źle skonstruowane prawo było przeszkodą do wzrostu konkurencyjności Polski na arenie międzynarodowej. Jesteśmy przekonani, że dzięki determinacji  w walce o rynek pocztowy i przy silnym wsparciu PKPP Lewiatan osiągniemy założone cele. Związek uważa, że niedozwolona pomoc publiczna w postaci zwolnienia Poczty Polskiej z podatku VAT na usługi umowne jest jedną z kluczowych barier rozwoju sektora pocztowego w naszym kraju” – dodaje Wiesław Klimaszewski.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii