Bitwa na hasła wyborcze. Które jest najpopularniejsze

Hasło wyborcze PO jest o 17% bardziej medialne niż hasło wyborcze PiS.- tak wynika z najnowszego raportu dotyczącego medialności haseł wyborczych w Internecie, opracowanego przez zespół MediaMon- Monitoring Mediów Internetowych Online.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Każda partia lansuje swoje hasło wyborcze. W pocie czoła układali je wybitni spindoktorzy, „spece od wizerunku” , jak i członkowie sztabów wyborczych. Każdy z nich sądził, że to jego hasło jest najlepsze i pociągnie za sobą sukces medialny i wyborczy. A jak jest w rzeczywistości?

Firma Cognitum- dostawca narzędzia do monitorowania mediów internetowych Mediamon opracowała krótki raport dotyczący medialności haseł wyborczych poszczególnych partii w Internecie. Badanie dotyczy okresu od 10.09 (czyli momentu zmiany hasła wyborczego przez PO) do 24.09. 2011.

W tym czasie w Internecie opublikowanych zostało 921 artykułów i komentarzy w których występują hasła wyborcze sześciu wiodących ugrupowań politycznych biorących udział w wyborach. Są to: Platforma Obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość, Polskie Stronnictwo Ludowe, Sojusz Lewicy Demokratycznej, Polska Jest Najważniejsza i Ruch Poparcia Palikota.

Najbardziej medialnym hasłem okazało się „Zrobimy więcej” Platformy Obywatelskiej, które odnotowało 382 publikacji, znacznie mniej, bo tylko 225 publikacji zawierało hasło wyborcze PiS „Polacy zasługują na więcej”- typowane przez prof. Jerzego Bralczyka na najlepsze hasło kampanii.

Polska Jest Najważniejsza ze swoim „Wszystko jest możliwe” uplasowała się na trzecim miejscu ze 107 publikacjami, a hasło wyborcze PSL „ Człowiek jest najważniejszy” odnotowało tylko o jedną publikację mniej. Hasło Sojuszu Lewicy Demokratycznej „Jutro Bez Obaw” zostało użyte w 90 artykułach i komentarzach, a „Jestem w Polityce nie dla pieniędzy” lansowane przez Ruch Poparcia Palikota odnotowało jedynie 11 publikacji.

Procentowe udziały newsów i komentarzy z poszczególnymi hasłami w ogólnej liczbie publikacji wynosiły:

PO- 41%, PiS- 24%, PJN- 12%, PSL- 12%, SLD- 12% i RPP- 1%

Biorąc pod uwagę rozkład materiałów zawierających hasła wyborcze w czasie, zauważamy, że trzy ugrupowania odnotowały znaczące wzrosty w poszczególnych okresach.

Prawo i Sprawiedliwość największą liczbę artykułów odnotowało 18 września i było ich aż 54. W tym dniu miała miejsce konwencja wyborcza PiS, podczas której ekolodzy z Greenpeace w czasie wystąpienia Jarosława Kaczyńskiego zjechali na linach nad scenę z transparentami nawiązującymi do hasła wyborczego PiS „Polacy zasługują na więcej- czysta energia”. Wydarzenie zyskało duży oddźwięk medialny.

Znaczący wzrost publikacji dotyczących hasła wyborczego Platformy Obywatelskiej notujemy w dniach 19.09-21.09. Jak wynika z treści artykułów, wzrost ten spowodowany był rozpoczęciem kolejnej fazy kampanii PO- Donald Tusk wyruszył w Polskę autobusem, którym aż do wyborów będzie odwiedzał Polskie miasta.

Wysoki „skok” ilości publikacji odnotowała również partia Polska Jest Najważniejsza. Miał on miejsce 15 września, ale nie wiąże się z żadnym konkretnym wydarzeniem medialnym.

W badanym okresie średnia dzienna ilość publikacji dla haseł poszczególnych partii wynosiła:

PO- 25,5; PiS- 15; PSL- 7,1; PJN- 7,1; SLD- 6; RPP- 0,7 publikacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji