BrandMaker zoptymalizuje polski marketing

Managerowie marketingu coraz częściej stają przed wyzwaniem jak pogodzić wymogi komunikacji korporacyjnej z unikalnym charakterem lokalnego rynku. W jaki sposób optymalizować działania marketingowe i czynić je bardziej wydajnymi? Wyjściem jest wdrożenie informatycznego rozwiązania firmy BrandMaker, lidera wśród europejskich dostawców oprogramowania do  zarządzania zasobami marketingowymi.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Analitycy niemieckiej firmy BrandMaker znaleźli w 1999 roku antidotum na bariery, z jakimi zmagała się niejedna firma. Managerowie odpowiedzialni za marketing – kluczową funkcję organizacji generującą sprzedaż – nie mieli odpowiednich narzędzi do planowania swojej pracy. Przedsiębiorstwa nie posiadały skutecznego systemu, który wspierałby standaryzację i podnosił wydajność całego procesu marketingowego. To zainspirowało twórców BrandMakera do stworzenia rozbudowanego, modularnego rozwiązania MRM (Zarządzanie Zasobami Marketingowymi), które optymalizuje cały proces zarządzania marketingiem w organizacji. BrandMaker jest obecnie liderem na skalę europejską, a innowacyjność jego rozwiązań docenił Gartner Inc., jeden z wiodących na świecie doradców zajmujących się analityką technologii. W 2013 roku Gartner zakwalifikował BrandMakera do grona liderów w zakresie Zarządzania Zasobami Marketingowymi.

BrandMaker wdrożył swój system w ponad 100 dużych przedsiębiorstwach i u 1500 klientów w formie SaaS (Software as a Service), każdorazowo dostosowując system do potrzeb konkretnej firmy. Wśród klientów firmy są takie korporacje jak: Bayer AG, Siemens, Axel Springer, Schenker Deutschland, Commerzbank, Ernst&Young, GLS, SaraLee. Z platformy  korzysta ponad 250 000 użytkowników w 86 krajach. Posiadająca 14-letnie doświadczenie firma zatrudnia dziś ponad 200 pracowników w swojej siedzibie w Karlsruhe. BrandMaker posiada oddziały na rynku niemieckim, angielskim, francuskim, rosyjskim, norweskim i amerykańskim, a od 2013 również na polskim. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, na którym BrandMaker oferuje swoje innowacyjne rozwiązania.

„Wybraliśmy Polskę, bo jest rynkiem dynamicznym, a polska gospodarka jest jedną z najlepiej prosperujących w całej Europie. Polskie firmy coraz częściej decydują się na ekspansję albo w skali krajowej, albo międzynarodowej. Polscy przedsiębiorcy mają świadomość, że w czasie tak dużej konkurencji na rynku wewnętrznym i światowym, umiejętne zarządzanie tak ważną dziedziną jak marketing może stanowić o sukcesie firmy” – podkreśla Mirko Holzer, CEO BrandMaker GmbH.

Analitycy BrandMakera szacują, że w dobie wzrastających wymagań klientów i spowolnienia gospodarczego osoby zarządzające polskimi firmami skupią się na działaniach marketingowych generujących sprzedaż, ale przy jednoczesnej silnej kontroli kosztów na nie przeznaczanych. Polskie firmy szukają rozwiązań nowoczesnych i wydajnych, które rozwiążą konkretne problemy: nieprzejrzystość budżetów i procesów marketingowych. Wdrożenia platformy BrandMakera umożliwia uzyskanie znaczących  oszczędności w budżecie marketingowym. Co więcej, standaryzacja procesów pozwala skrócić czas wdrożenia kampanii nawet o połowę. MRM oferowany przez BrandMakera pozwala na efektywne połączenie wymogów standaryzacji działań marketingowych z potrzebami rynku lokalnego. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm posiadających liczne oddziały czy franczyzobiorców.

„Dzięki odpowiedniemu połączeniu modułów platformy BrandMaker pracownicy w ponad tysiącu lokalizacji mają bieżąco dostęp do dokumentów i materiałów wizualnych. Mogą również szybko dostosowywać standardowe broszury marketingowe do wymagań rynku lokalnego, kluczowe informacje o przebiegu kampanii docierają do nich bez zbędnych opóźnień” – Timm Brocks, Prezes Zarządu BrandMaker Sp. z o.o.

Platforma BrandMakera zwiększa wydajność i umożliwia pracownikom skupić się na zadaniach strategicznych.  MRM oferowany przez BrandMakera pozwala na sprawne zarządzanie wszystkimi elementami kampanii marketingowej: planowaniem i budżetowaniem, strategią i kreacją, wdrożeniem i dystrybucją materiałów, kontrolą procesu i raportowaniem. Użytkownicy mają do dyspozycji narzędzia do zarządzania wizerunkiem marki, zarządzania projektami, zadaniami i zasobami medialnymi. BrandMaker umożliwia również przeprowadzanie analiz,  raportowanie, informowanie o produkcie, druk zasobów kreatywnych i dystrybucję materiałów reklamowych.

BrandMaker pomaga zwiększyć jakość, spójność i efektywność komunikacji marketingowej, szybciej wdrożyć kampanię i kontrolować jej przebieg. Efekt finalny dla organizacji to uzyskanie zwrotu z inwestycji marketingowych (ROMI – Return on Marketing Invest) – czyli coś, czego oczekuje każdy zarząd.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"