„Bravo” liderem, „Dziewczyna” i „Popcorn” ze słabszymi wynikami

Większość magazynów dla młodzieży zakończyło marzec br. ze spadkami sprzedaży względem marca ub.r. „Dziewczyna” i „Popcorn”, które mają nowego wydawcą, zanotowały zdecydowanie niższe wyniki niż rok wcześniej, gdy wydawał je Springer.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że będący liderem dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w marcu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 165 833 egz. i stratę względem marca ub.r. wynoszącą 13,4 proc.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował miesięcznik „Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 93 524 egz., notując wzrost o 36 proc. Był to największy wzrost w zestawieniu.

Na trzecią pozycję z drugiej spadł magazyn „Bravo Girl”, także wydawany przez Bauera. Jego wynik wzrósł jednak o 20,7 proc. i wyniósł 83 434 egz. Rok wcześniej tytuł ten był jeszcze dwutygodnikiem, obecnie jest miesięcznikiem.

W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska (więcej na ten temat). Sprzedaż ogółem marcowego „Popcornu” wyniosła 36 230 egz., co dało mu siódme miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 18 067 egz. (ostatnie, ósme miejsce). „Popcorn” wydawany przez BPV kosztuje 3,99 zł, a „Dziewczyna” - 4,99 zł,

Względem marcowych wydań z ub.r., gdy tytuły wydawał Ringier Axel Springer Polska, sprzedaż ogółem „Popcornu” spadła o 36,6 proc., zaś „Dziewczyny” - aż o 58,6 proc. Wtedy jednak oba pisma były tańsze - „Popcorn” miał cenę 2,99 zł, a „Dziewczyna” - 3,39 zł.

Natomiast w porównaniu do numerów styczniowych, ostatnich wydanych przez Springera, wynik sprzedażowy „Popcornu” w marcu br. był o 37,6 proc. wyższy, a „Dziewczyny” o 19,8 proc. niższy (poznaj szczegóły). Styczniowe wydania obu pism kosztowały odpowiednio 2,99 zł i 5,50 zł („Dziewczyna” ukazywała się tylko z dodatkiem).

Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 10,4 proc. w marcu br. względem lutego br. zanotował “Twist”. Najwięcej zaś stracił “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer; - 12,2 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"