Symbol "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" znajdzie się na butelkachi puszkach piwa produkowanych w Polsce przez firmy zrzeszone wZwiązku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie:Kompanię Piwowarską SA, Grupę Żywiec SA, Carlsberg Polska SA orazRoyal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynkupiwa w Polsce. Browary te podpisały "Porozumienie" regulującezasady stosowania na opakowaniach piwa hasła przypominającego otrzeźwości za kierownicą.
Liczne badania marketingowo-konsumenckie przeprowadzane przezbrowary dowiodły, że komunikat w pierwszej osobie dotyczącynieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu na opakowaniu piwajest wiarygodny i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców.Dlatego hasło "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oceniono jako bardzotrafne i czytelne, a symbol na opakowaniu jest jego naturalnymprzypomnieniem. - Udostępnienie przez producentów części etykietypiwa po to, żeby umieścić na niej symbol zachęcający do trzeźwościza kierownicą nie jest działaniem jednorazowym, tylko będzie stałymelementem opakowań jednostkowych piwa i jednocześnie integralnączęścią prowadzonych przez nas działań edukacyjnych - informujeDanuta Gut, dyrektor biura zarządu ZPPP Browary Polskie.

Przedsięwzięcie jest bowiem dopełnieniem realizowanej przezprzemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów natemat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym równieżnieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Browary Polskie oddwóch lat prowadzą we współpracy z Krajową Radą BezpieczeństwaRuchu Drogowego i Policją kampanię "Prowadzący - niepijący".Projekt skierowany jest do młodych kierowców i opiera się nainteraktywnych animacjach, prowadzonych w pubach, klubach idyskotekach przez specjalne przeszkolone zespoły animatorów.Działaniom edukacyjnym w lokalach towarzyszą kontrole trzeźwościkierowców prowadzone przez wydziały ruchu drogowego Policji. Takieakcje zostały dotychczas zorganizowane w Łodzi, Poznaniu, Krakowie,Katowicach i Warszawie, a wzięło w nich udział ponad 60 tys.osób.

- Wierzymy, że tylko połączenie bezpośredniej, interaktywnejedukacji, którą prowadzimy w pubach i klubach z komunikacją naetykietach produktu będzie skuteczniej oddziaływać na konsumenta -z jednej strony zwiększając świadomość problemu, jakim jestprowadzenie pojazdów po alkoholu, z drugiej strony - zmniejszającspołeczną akceptację dla tego rodzaju zachowań" - dodaje DanutaGut.
Butelki i puszki, z symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" będądostępne na półkach sklepowych sukcesywnie od 1 kwietnia. Natomiastkolejna faza kampanii "Prowadzący - niepijący" planowana jest od 18kwietnia, tym razem w Lublinie. Działania będą następniekontynuowane w kolejnych miastach, między innymi w Trójmieście iOlsztynie. Rezultatem prowadzonej kampanii edukacyjnej będziestworzenie internetowego Klubu Odpowiedzialnego Kierowcy,sygnowanego symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" - tym samym,który jest na etykietach piwa.











