Ambasadorzy tej edycji wspólnie apelują o rozsądek i odpowiedzialność za kierownicą, gdyż – jak pokazują policyjne statystyki – problem jazdy pod wpływem alkoholu i innych środków nadal wymaga zdecydowanych działań i rozgłosu.
Według danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach, od stycznia do września tego roku nietrzeźwi kierowcy w województwie śląskim spowodowali aż 59 wypadków, w których zginęło 11 osób, a 61 zostało rannych. Łącznie zatrzymano ponad 9000 nietrzeźwych kierujących.
– Jako społeczeństwo musimy położyć kres tak niebezpiecznym zachowaniom i nauczyć się reagować. Kampania „Prowadzę, jestem trzeźwy” daje nam szansę przemówić do kierowców – mówi Anna Meres-Mikołajczyk, rzeczniczka Fundacji Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka. – Jednocześnie apelujemy o taką zmianę przepisów, które pozwolą właściwym organom skuteczniej egzekwować prawo. Bo jak pokazują badania, to nie wysokość, a nieuchronność kary oddziałuje na człowieka – dodaje.

„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne”
Kampania „Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” obejmuje działania promocyjne w radiu, mediach społecznościowych i drogach województwa śląskiego. Akcja potrwa do końca listopada.

Głosu rozsądku w tegorocznej odsłonie kampanii ponownie użyczył znany lektor i dziennikarz radiowy Jarosław Juszkiewicz. Akcję wspierają także: aktorka Lidia Olszak, aktor Bartosz Waga, dziennikarka i prezenterka TVP Katarzyna Burzyńska-Sychowicz, kierowca wyścigowy i prezenter TVN Turbo Grzegorz Duda, prezenter TVN Turbo Przemek Szafrański, a także przedstawiciele świata motosportu i zawodnicy, ambasadorowie Pirelli Anna Gańczarek-Rał, Jurand Kuśmierczyk i Daniel Blin.
Wideo zrealizowało studio Szajnon, a zdjęcia wykonał Latający Kowal. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiadają Fundacja Trzeźwość i Imago Public Relations.











