Carlsberg - nowe oblicze Przystanku Woodstock

W tym roku po raz pierwszy Carlsberg był głównym sponsorem Przystanku Woodstock. Dzięki obecności marki, festiwal obfitował w atrakcje piłkarskie oraz działania proekologiczne. Impreza przyciągnęła rekordową, prawie milionową publiczność.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Po raz pierwszy w historii festiwalu powstała Strefa EURO przygotowana przez Carlsberg"a, oficjalnego sponsora UEFA EURO 2012™. Woodstockowicze mogli w niej spędzić czas, nie tylko grając w piłkarzyki, ale mieli również okazję poznać tam piłkarską historię marki oraz zobaczyć prawdziwy Puchar UEFA EURO™ w specjalnie przygotowanym namiocie sferycznym. Carlsberg zbudował także profesjonalne boisko piłkarskie, na którym zostały rozegrane Woodstockowe Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Zdecydowaliśmy się na udział w Przystanku Woodstock, ponieważ chcemy być jak najbliżej naszych konsumentów. Zaoferowaliśmy to, w czym jesteśmy najlepsi i mamy duże doświadczenie: piłka nożna oraz działania proekologiczne. Reakcje festiwalowiczów i zainteresowanie, jakim cieszyły się m.in. Woodstockowe Mistrzostwa Europy czy warsztaty edukacyjne, pokazują, że nasza decyzja o nawiązaniu współpracy była trafna – mówi Maciej Szalaty, senior brand manager Carlsberg.

Turniej piłkarski rozgrywał się w trakcie trzech dni festiwalowych. Gracze reprezentowali 16 drużyn narodowych wyłonionych w głosowaniu internautów przeprowadzonym na stronie www.carlsberg.pl/woodstock. W finale wystąpiły reprezentacje Macedonii i Albanii, mecz zakończył się wynikiem 3:2 dla Macedończyków. Zwycięzcy odebrali medale z rąk Jurka Owsiaka na głównej scenie festiwalowej. Na czas rozgrywek wprowadzono nowe reguły gry - za zachowania fair play zawodnicy byli nagradzani Zieloną Kartką.  W czasie turnieju rozdano aż 317 zielonych kartek. Najlepsi zawodnicy zostali nagrodzeni biletami na UEFA EURO 2012™.

Jedną z największych atrakcji całego festiwalu była możliwość zobaczenia Pucharu UEFA EURO 2012™. Trofeum zostało odsłonięte w piłkarskim namiocie Carlsberg’a. W piątkowy wieczór puchar przeniesiono na główną scenę, gdzie o godzinie 21 Jurek Owsiak zaprezentował go wszystkim zgromadzonym festiwalowiczom. Obejrzało go kilkaset tysięcy widzów.

Drugą stroną obecności marki na imprezie było budowanie świadomości ekologicznej poprzez akcję: „Bądź fair wobec środowiska. Daj śmieciom kosza”.  Pracownicy firmy, którzy na czas imprezy wcielili się w rolę wolontariuszy, rozdawali ulotki promujące zachowania proekologiczne, a także zachęcali do sprzątania i segregowania odpadów. Dzięki ich staraniom oraz zaangażowaniu Woodstockowiczów zebrano ponad 100 000 plastikowych kubków i 240 000 puszek po wypitym piwie. Nagrodą za udział w akcji były biodegradowalne gadżety.

W ramach promowania idei wolontariatu w firmie, do pracy na Festiwalu z własnej woli przyjechało 30 pracowników. Wolontariusze zostali oddelegowani do prac w EUROstrefie, EKOstrefie oraz w punkcie informacyjnym, przez 3 dni pomagając przy szeregu konkursów, warsztatów i aktywności adresowanych do woodstockowiczów. Wolontariusze jednomyślnie zadecydowali o przekazaniu wypracowanych środków na rzecz Fundacji WOŚP.

Carlsberg zadbał o najmniejsze szczegóły swojej obecności na festiwalu. Specjalnie na Przystanek Woodstock przygotował edycję limitowaną puszki 0,5l. Motywy charakterystyczne dla marki połączono ze stylistyką typową dla festiwalu.  Dodatkowo fani muzyki mogli nabyć 5-paki piwa z kuponem konkursowym. Spośród osób, które wrzuciły kupony do urny, losowano każdego dnia bilety na UEFA EURO 2012™.

Tegoroczny Przystanek Woodstock okazał się wielkim sukcesem. Dopisała nie tylko największa w historii frekwencja. Uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję poczucia piłkarskich emocji, jakie będą towarzyszyły UEFA EURO 2012™. Był to pierwszy sprawdzian dla kibiców przed nadchodzącymi Mistrzostwami, którego wyniki przerosły oczekiwania. Sukces festiwalu i powodzenie, jakim cieszyły się atrakcje zapewnione przez Carlsberg, zachęcają markę do jeszcze większego zaangażowania w kolejne edycje Przystanku Woodstock.

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomie 15,5% (wg Nielsena, ujęcie ilościowe, średnia z 2010 roku), dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"