Wyższy level komunikacji w gamingu. Case study marki Grześki

Marka Grześki z portfolio grupy Colian w ramach platformy komunikacyjnej „Każdy ma swoje Grześki”, realizując działania 360 stopni po raz kolejny weszła w gaming, tym razem wspinając się na wyższy level komunikacji czyli wykorzystując mechanikę in-game advertising.

Materiał partnera
Materiał partnera
Udostępnij artykuł:
Wyższy level komunikacji w gamingu. Case study marki Grześki

Czym jest in-game advertising?

To strategia reklamowa, oparta na gamingu, w której treści reklamowe osadzone są bezpośrednio w grze w sposób naturalny i niewymuszony. Jej kluczowymi wartościami jest to, że język i forma reklamy dopasowana jest do potrzeb i oczekiwań graczy, daje możliwość bardzo precyzyjnego targetowania oraz umożliwia personalizację treści. Podstawowymi narzędziami in-game advertisingu są: osadzanie treści reklamowych w istniejących grach, komunikacja marek w klientach gry oraz product placement danej marki.

Mechanika in-game ads umożliwia prowadzenie skonsolidowanych kampanii reklamowych w różnych touchpointach - w grze, w turnieju i na streamie. Dzięki proponowanym rozwiązaniom można zapewnić szybkie, niezawodne i inteligentne sposoby dotarcia do graczy. Najważniejszy element to oczywiście native ads wkomponowane bezpośrednio w rozgrywkę. Proponowane rozwiązania respektują zasady gry, otwierając przy tym interaktywne światy 3D dla dynamicznej komunikacji marki.

Grześki wchodzą do gry

Hasło reklamowe wafli Grześki brzmi - każdy ma swoje grzeszki. Grzeszki, czyli niewinne słabości, które powodują uśmiech na twarzy i dystans do otaczającego świata. Bo przecież każdy ma swoje grzeszki… nawet, a może przede wszystkim gracze! Z jednej strony uwielbiamy spędzać czas tak jak kochamy, ale te obowiązki… Z drugiej strony, nawet podczas rozgrywki potrafią przydarzyć się nam sytuacje, które jednoznacznie możemy zaliczyć na konto naszych grzeszków.

Z tym przesłaniem marka wyszła do graczy tworząc aktywacje in-game ads w popularnych grach, cieszących się uznaniem zarówno graczy casualowych, wybierających gry mobilne jak Giant Rush i  kompetetywnych gamerów, wybierających tytuły oparte na rywalizacji i interakcji -  piłkarskie Final Kick, wyścigi Trackmania czy Dirt 2.0, sportowe oraz zręcznościowe. Nie zapomniano również o Tennis Clash, któremu na fali sukcesów Igi Świątek przybyło aktywnych użytkowników czy Football Manager 2022 - pozwalające wcielić się w rolę menadżera klubu piłkarskiego, szczególnie popularnego podczas letniej przerwy w rozgrywkach ligowych.

Kampania trwała od 6 czerwca do 30 lipca, i w tym czasie bezpośrednio w poszczególnych grach pojawiły się znane z kampanii outdoorowej motywy nawiązujące komunikacyjnie bezpośrednio do graczy. Zamieszczone kreacje to zbiór ponad 50 banerów statycznych oraz wideo, które w okresie kampanii wygenerowały ponad 750 000 wyświetleń.

grafika

- Naszym celem jest tworzenie reklam w grach w taki sposób, by graczy postawić na pierwszym miejscu i w żaden sposób nie zakłócać im rozgrywki, ale ją umilić. Nie bez znaczenia jest to, że przenieśliśmy elementy kampanii z prawdziwego świata do tego wirtualnego, co zwiększyło realizm gry i doznania z tym związane - tłumaczy Wojciech Gańko, Senior Brand Manager marki Grześki.  W naszej wizji rozwoju komunikacji stawiamy na dywersyfikację działań - mocne wyjście poza płaszczyznę widoczności tak, aby dodać do niej działania angażujące, kształtujące i wspierające środowisko gamingowe w obrębie społeczności amatorskiej i półprofesjonalnej. Jako punkt wyjścia w budowaniu strategii dla Grześków zaczęliśmy od znalezienia spójnej, prostej platformy, która zapewniłaby nam wiele elastycznych wątków komunikacyjnych. W tym tej najważniejszej związanej z komunikacją parasolową - dodaje Wojciech Gańko.

Gdzie są gracze? Gracze grają w grę!

Reklama w grach komputerowych łączy marki ze światem graczy oraz umożliwia kreatywne połączenie działań reklamowych z nowymi rozwiązaniami technologicznymi.

- Gracze to osoby wysoce wrażliwe na autentyczność kierowanych do nich treści - komunikacja musi więc opierać się nie tylko na znakomitej znajomości produktu, ale także samej branży, graczy i ich specyficznych potrzeb - tłumaczy Jakub Kozłowski, Performance Marketing Coordinator, WE!RE Fantasy. „Let gamers play” - tak brzmi jedno z haseł reklamowych, które sprawia, że aż chce się doświadczać reklam w grze - właśnie dzięki ich integralności i przenoszeniu namiastki realnego świata w wirtualną przestrzeń. Często dochodzi do sytuacji, w której gracze „polują” na kreacje reklamowe niż skupiają się na rozgrywce, bo jest ciekawa - dodaje Jakub Kozłowski.

Reklama w grach jest niewątpliwie przyszłością. Użytkownicy przyznają, że ich obecność w ulubionych rozgrywkach jest dopuszczalnym, a nawet preferowanym sposobem płatności za dostarczane treści. Wystarczy tylko „pozwolić graczom grać”, czyli reklamować, a jednocześnie nie zakłócać rozgrywki. To sytuacja „win-win”. Użytkownicy są zadowoleni, a twórcy gier i marketerzy mogą korzystać z najbardziej efektywnej strategii monetyzacji.

Działania in-game advertising marki Grześki z portfolio Colian to nie jedyne aktywacje w obszarze gamingu. Również w czerwcu marka zdecydowała się na współpracę z popularnym twórcą i streamerem - Jacobem, co zaowocowało serią dedykowanych streamów z różnych tytułów gier sygnowanych marką wafli. Na jesień planowane są kolejne aktywacje w obszarze gamingu, za których pomysł, kreację i realizację odpowiedzialna jest agencja WE!RE Fantasy.

Materiał partnera
Autor artykułu:
Materiał partnera
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"