Kampania Accenture „Wave of Change”, czyli fala zmian w Gdańsku

Accenture z sukcesem zrealizowało kampanię employer brandingową „Wave of Change”, skierowaną do społeczności lokalnej nad Bałtykiem. Nazwa kampanii nawiązuje do fali zmian, która przyszła do Trójmiasta wraz z otwarciem nowego biura firmy w Gdańsku. Jej twórcy połączyli różne działania promocyjne i wydarzenia kulturalne, reklamę online i outdoorową, a także zaangażowali pracowników Accenture. W ciągu trzech miesięcy reklamy „Wave of Change” osiągnęły ponad 32 miliony wyświetleń, docierając do potencjalnych kandydatów z regionu. Kampania dotarła do ponad 1,5 miliona odbiorców. Osią wielokanałowych działań był film Krzysztofa Gonciarza „Surfing w lodowatym Bałtyku”, który tylko na kanale YouTube obejrzało 115 tys. osób. Do współpracy Accenture zaprosiło także fotografa i surfera Krzysztofa Jędrzejaka. Na potrzeby kampanii on przygotował serię tematycznych zdjęć, których wernisaż odbył się w lobby biurowca Wave w Gdańsku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

 Z okazji otwarcia nowego biura w Gdańsku Accenture wystartowało z kampanią EB skierowaną do lokalnej społeczności nad Bałtykiem. Twórcy kampanii „Wave of Change” wykorzystali grę słów i nawiązali do nazwy biurowca Wave, w którym znajduje się nowe biuro Accenture Operations. Nazwa koresponduje także z tytułem wcześniejszej kampanii Accenture w Gdańsku „Wheel of Change”, w której pracownicy firmy podzielili się swoją perspektywą na zmianę z koła widokowego w Gdańsku. Obie kampanie łączą też przekaz - znaczenie zmiany w kontekście rozwoju kariery, a także zaangażowania pracowników Accenture.

 Kampanię „Wave of Change” realizowała grupa kreatywna Cukier. Na pierwszym etapie, we współpracy z Krzysztofem Gonciarzem, nagrano film o cold-water surfingu na falach Morza Bałtyckiego. Na początku nagrania autor zapowiedział otwarcie nowego biura w Gdańsku i zaprosił widzów na „Wave of Change” od Accenture – firmy, która od lat pomaga klientom pozostać na fali transformacji i cyfrowych rozwiązań dla biznesu.

  – Cold surfing ciekawił mnie już od dłuższego czasu. Ekipę surferów obserwowałem wcześniej w mediach społecznościowych i to co robią wydało mi się szalone i nieznane. Chciałem pokazać tę zajawkę mojej publiczności, a dzięki Accenture było to możliwe – wspomina Krzysztof Gonciarz.

 Film „Surfing w lodowatym Bałtyku” na kanale słynnego youtubera miał premierę w dniu otwarcia biura Accenture w budynku Wave w Gdańsku tj. 12 stycznia. Nagrane w surowych warunkach video przedstawia pasjonatów cold surfingu, którzy nawet zimą potrafią w pełni wykorzystać potencjał morza do uprawiania sportu zazwyczaj kojarzonego z latem. Do dziś nagranie obejrzało ponad 115 tys. osób, które dały blisko 950 pozytywnych reakcji i wyłącznie pozytywne komentarze. Film Krzysztofa Gonciarza i nagranie z otwarcia były promowane w mediach społecznościowych w ramach pierwszej fali kampanii.

 W realizację „Wave of Change” Accenture zaangażowało także fotografa i surfera Krzysztofa Jędrzejaka. Jego zdjęcia zimowych fal na Morzu Bałtyckim zaprezentowano na wernisażu w lobby biurowca Wave w dniu otwarcia, a dzisiaj cieszą oko pracowników nowego biura Accenture. Ujęcia zostały także wykorzystane jako wizualizacje w kampaniach online i outdoorowej. Mieszkańcy Trójmiasta mogli je oglądać na billboardach, autobusach miejskich i wiatach przystankowych, stacjach kolejowych i wagonach SKM. Można było także zobaczyć je na plakatach i ekranach telewizorów na Uniwersytecie Gdańskim i Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

 - Planując kampanię zależało nam, by nasza grupa docelowa poznała nowy na rynku Pomorza brand Accenture poprzez wspólne przeżycie radości z nowych odkryć, fascynacji zmiennością natury i siłą zmian dokonywanych przez człowieka w technologii i biznesie oraz zbudowała z nami relacje na dłużej. Chcieliśmy uchwycić podejście do zmian ludzi z pasją, którzy wykorzystują nawet najbardziej surowe środowisko na swoją korzyść. W tym celu budowaliśmy zaangażowanie za pomocą narzędzi komunikacyjnych i formatów, które nie są standardowe dla komunikacji B2B, jak wykorzystanie współpracy z cenionym influencerem, czy film i sesja zdjęciowa pokazujące piękno i dzikość polskiego Bałtyku - komentuje Jakub Smarz, Marketing and Communications Lead Accenture w Polsce.

 W ramach drugiej fazy kampanii w mediach społecznościowych można było obejrzeć kolejne cztery filmy, w których wzięli udział pracownicy biura Accenture w Gdańsku.

 - Nasi pracownicy ogromnie zaangażowali się w produkcję filmów. Opowiedzieli w nich, w jaki sposób została stworzona technologicznie zaawansowana przestrzeń, która ich łączy i wspiera kreatywność, jak technologia pomaga w budowaniu pozytywnej atmosfery i podnosi efektywność spotkań, oraz w jaki sposób Accenture oferuje elastyczność i dba o dobre samopoczucie pracowników – opowiada Katarzyna Krężel, Poland Talent Brand Lead, Accenture. – Powstałe materiały okazały się wyjątkowo angażujące, o czym świadczy fakt, iż kampania wygenerowała dwa razy więcej kliknięć niż zakładaliśmy. Reklamy „Wave of Change” osiągnęły ponad 8 milionów wyświetleń na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i YouTube, a kampania we wszystkich kanałach dotarła do ponad 1,5 miliona osób - dodaje Katarzyna Krężel.

 Kampania Wave of Change trwała cztery miesiące i zakończyła się 15 kwietnia. Film o cold-water surfingu na falach Morza Bałtyckiego jest dostępny na kanale Krzysztofa Gonciarza. Relację z otwarcia biura Accenture w Gdańsku można obejrzeć pod linkiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"