O wyzwaniach i trendach w afiliacji na Awin Day 2017

20 września polski odział Awin zorganizował spotkanie współpracujących z siecią reklamodawców i wydawców. Podczas  pierwszej edycji Awin Day eksperci i zaproszeni goście rozmawiali na temat wyzwań i trendów w afiliacji, poruszając przy tym istotne kwestie związane z reklamą marek w sieci. Patronat nad wydarzeniem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Spotkanie w Domu Handlowym Vitkac zgromadziło kilkadziesiąt osób, głównie spośród reklamodawców współpracujących z siecią. Poza polskim zespołem Awin, z uczestnikami spotkali się przedstawiciele centrali Mihaela Draghici, Product Manager i Chris Loonan, Head of Product.

Takie spotkania to idealna okazja do wymiany doświadczeń i spotkania obu stron, które na co dzień współpracują na rzecz promowania marek. Dla nas była to też okazja, aby poczynić pewne podsumowania. Ostatnie miesiące obfitowały w wiele ważnych wydarzeń w strukturach firmy. Głównym było oczywiście połączenie zanox i Affiliate Window, i powstanie marki Awin. Ściśle związane z tym było uruchomienie nowej, globalnej platformy  – komentuje Mihaela Draghici, Product Manager Awin.

Mihaela Draghici i Chris Loonan opowiedzieli zgromadzonym o tegorocznym rebrandingu i idei jaka przyświecała zmianie, a także przybliżyli właściwości nowej platformy. W ramach swojego wystąpienia wyjaśnili jak wykorzystać jej funkcjonalności, by stworzyć efektywne globalne partnerstwo w sieci afiliacyjnej. Poruszyli m.in. temat śledzenia całego procesu zakupowego w obrębie różnych urządzeń, a więc opcji Cross-device tracking oraz narzędzia Assists, pozwalającego na mierzenie wpływu wszystkich wydawców i wynagradzanie także tych partycypujących w sprzedaży. Asysty były zagadnieniem, do którego powracano także w dalszej części, np. w panelu dyskusyjnym.

Dla gości przygotowano także wystąpienia tematyczne. Ekspert Google Analytics, Maciej Lewiński, przybliżył tematykę związaną z analizą danych wykorzystaniem właśnie tego narzędzia, wskazując przy tym na co zwracać uwagę, aby dobrze żyć z konwersją. Słuchacze mogli liczyć na wiele praktycznych wskazówek dotyczących poprawnego korzystania z Google Analytics i najczęściej popełnianych błędów podczas konfigurowania konta.

Kolejnym z tematów ujętych w agendzie spotkania był budzący liczne kontrowersje Adblock. Maciej Sawa, Chief Commercial Officer OnAudience.com i Cloud Technologies S.A przedstawił case study z kampanii prowadzonej właśnie do AdBlockersów, wyjaśniając jak można skutecznie trafić do użytkowników blokujących reklamy, dzięki autorskiemu rozwiązaniu UnBlock.

Awin Day to także dyskusje w gronie ekspertów. Podczas tegorocznego wydarzenia tematem panelu były nowe trendy i wyzwania afiliacji, a więc zagadnienia istotne dla wszystkich osób współpracujących z sieciami partnerskimi, zarówno po stronie reklamodawców, jak i wydawców. Opiniami i uwagami w tym temacie dzielili się: Katarzyna Leboch, Specjalista Marketingu Internetowego Answear.com, Karol Tokarski, E-commerce Director Komputronik S.A., Maciej Sawa, Chief Commercial Office OnAudience Poland oraz Paweł Laskowski - Managing Director  Ve Interactive Poland.

Całość poprowadziła, Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development Awin. Wśród zagadnień jakie omówiono podczas panelu były przywoływane już wcześniej asysty sprzedaży i działania prospectingowe. Poruszono temat social media w promocji marek, wskazując na wciąż dominującą rolę Facebooka i nie w pełni uniwersalny charakter Instagrama. Ostatnim punktem panelu były zagrożenia i szanse jakie czekają afiliację w najbliższym czasie.

W Awin, tak jak wcześniej w zanox, bardzo cenimy sobie kontakt z naszymi partnerami. Spotkania z reklamodawcami i wydawcami to już nasza tradycja. Dotychczas organizowano Expert Day, a więc coroczne spotkania ekspertów obfitujące w debaty na temat ciekawych rozwiązań i panele dyskusyjne dotyczące  rozwoju marketingu afiliacyjnego i najnowszych trendów. W zeszłym roku wydarzenie zostało sprofilowane i w całości poświęcone rozwojowi sprzedaży online w branży fashion i skierowane do blogerów, których rola w ramach decyzji zakupowych stale rośnie. Z Awin zaczynamy nowy rozdział i startujemy z cyklem Awin Day – komentuje Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin. Mając doświadczenia z pierwszej edycji, możemy przystąpić do planowania kolejnej – dodaje.

Wydarzenie zakończyło wystąpienie przedstawicielki Izby Gospodarki Elektronicznej, Marty Obojskiej, która przybliżyła działalność Izby oraz przedstawiła najbliższe wydarzenia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?