Ciekawe atrakcje najważniejsze przy planowaniu podróży, niewielkie znaczenie reklam

Przy wyborze destynacji wakacyjnych klasyczna reklama w mediach ma niewielkie znaczenie. Jednocześnie 1/3 respondentów ufa w tym względzie rekomendacjom znajomych - wynika z badania SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:
Ciekawe atrakcje najważniejsze przy planowaniu podróży, niewielkie znaczenie reklam

Wyniki badania pokazują, że Polacy świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży, pokazuje wyraźny trend, zgodnie z którym chcemy podejmować indywidualne decyzje odpowiadające naszym potrzebom. Jednocześnie przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Ponadto coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.

Główną inspiracją przy podejmowaniu decyzji o celu podróży są ciekawe atrakcje do zwiedzania (56%). Na kolejnych miejscach znalazły się: atrakcyjna oferta (35%), rekomendacje znajomych lub bliskich (34%), możliwość realizacji pasji i zainteresowań (33%) oraz wydarzenia (18%).

grafika

Wakacyjne preferencje turystyczne Polaków różnią się w poszczególnych grupach wiekowych. Atrakcyjna oferta cenowa jest czynnikiem o wiele bardziej znaczącym dla młodych. To oni także częściej wybierają destynacje ze względu na odbywające się tam wydarzenia, np. koncert czy mecz (42% młodych wobec 24% wśród osób w średnim wieku).

Z kolei osoby w średnim wieku zdecydowanie częściej (43%) niż młodzi (31%) wracają w to samo miejsce, bo uważają je za sprawdzone. Rzadziej też kierują się opiniami znajomych i rodziny.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję SW Research w dniach 18-28 września 2014 r. metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter losowy. Operatem losowania był panel internetowy SW Panel, a do udziału w badaniu zaproszono osoby w wieku od 16 do 60 lat. Zebrano łącznie 1007 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a dopuszczalny błąd statystyczny nie przekraczał 3,15 pkt. proc. dla całej próby. Kwestionariusz wywiadu składał się z 11 pytań badawczych i został opracowany przez SW Research. Badania przeprowadzono na autorskim oprogramowaniu "3S" zintegrowanym z panelem internetowym SWpanel.pl.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP