Plany takie ogłosił podczas Mobile World Congress Mariano Bosaz, global senior digital director w Coca-Coli. Poinformował, że jest właśnie po to na tym kongresie w Barcelonie, by lepiej poznać to, w jaki sposób marki mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję, bo jest zainteresowany zastąpieniem ludzi przez roboty przy tworzeniu reklam i treści (content marketingowych).
W ramach niedawnej restrukturyzacji firmy w obrębie biznesu internetowego Coca-Cola zatrudniła pierwszego chief digital marketing officera. Stanowisko to objął David Godsman.
Cyfrowa transformacja w firmie ma obejmować cztery obszary: działania new business, operacje, kulturę organizacyjną i doświadczenia klienta.
Coca-Cola jest zainteresowana wykorzystaniem sztucznej inteligencji zwłaszcza w celu rozwoju treści, mediów i ecommerce - zwłaszcza pod kątem zwiększenia efektywności.

AI boty miałyby, wg Mariano Bosaza odpowiadać m.in. za komponowanie muzyki do reklam tworzenie kreacji, komunikację w mediach społecznościowych i tworzenie scenariuszy reklamowych.
Mariano Bosaz powiedział też, że taka wizja nie może być wprowadzona w życie z dnia na dzień i że to raczej kwestia przyszłości, ale z drugiej strony podkreślił, że jego zdaniem z powodzeniem te działania mogą zamiast ludzi realizować maszyny.











